lørdag 12. desember 2009

3.søndag i advent

Ok, så er det ikke 3.søndag i advent før imorgen. Men nær nok! Vi skriver 12.desember, og det er bare 12 dager igjen til julaften. Hvor blir dagene av?

Denne helga er bare helt suveren. Hadde en feriedag i går, så helgen startet allerede torsdag ettermiddag. Helt fantastisk! Og en langhelg før jul, UTEN spesielle planer er virkelig noe jeg kan anbefale! Torsdagen ble det intervallspinning på kvelden, og en relativt tidlig kveld. I går våknet jeg rett før klokka skulle ringt, men klarte å overbevise skrotten om at det var en god ide å sove litt lengre. Ble ikke så mye søvn, men var uansett deilig med en sløv og rolig start på dagen! Litt frokost og småpusling hjemme, før jeg satte kursen mot byen. Vimset rundt i byen i flere timer, fikk ordnet masse ærend og bare kosa meg. Fant også et par plagg til meg selv, og var veldig fornøyd med fangsten! En ny høyhalset genser (nesten i samme farge som den grønne veggen på soverommet), og endelig en ny dongeribukse med ok passform. Utrolig at det skal være så vanskelig å finne! Men veldig fornøyd med gårsdagen! Litt sløving på sofaen hjemme, før Kristin tok turen på kvelden. Skravling, Nobelkonsert og bare sløving. Kjempekoselig!

I dag møtte jeg Kristin utenfor Spicheren før kl 11, og vi fikk en deilig rusletur i Jegersberg på nesten halvannen time. Har jo vært finvær her både fredag og i dag, og det må nytes! Etter masse regnvær de siste ukene, var det godt med et par dager med opphold og glimt av sol. Etter rusleturen tok jeg en liten tur inn på Spicheren og trente litt styrke, før det ble en lang dusj. Innom butikken på vei hjem, og nå blir det nok hjemmekveld videre tenker jeg. Vaskemaskinen er igang, badet er vasket og jeg bare pusler litt hit og dit. Bør få tatt et skikkelig tak i leiligheten før jul. Siden uka som kommer blir riktig så hektisk, så bør altså det meste tas denne helga. Hmm... Vi får se!

Har vært et par flotte solnedganger de siste par dagene, og i dag måtte jeg bare ta en tur ut på verandaen for å forsøke å få et par bilder av himmelen som stod i brann. Ble ikke like flott som det var "live", men gir i alle fall en indikasjon!
Og på spisebordet står det nå en amaryllis med 8 klokker. Et par som ikke har sprunget fullt ut ennå, og et par som er i ferd med å takke for seg. Men et flott syn! Som i fjor så glemte jeg også i år at man ikke skal vanne stort før de begynner å springe ut. Så i år har jeg også amaryllis i metervis, som truer med å kante *ler* Man lærer så lenge man lever!

Ha en strålende helg videre, og en koselig førjulstid!

Ingen kommentarer: