lørdag 21. august 2010

Endoplasmatisk Retikulum (ER). Og helg :)

Endoplasmatisk retikulum (ER) er den største av organellene, og finnes i rikelig monn rundt cellekjernen der de er forbundet med kjernemembranen.

Siden det er lørdag, får det bli en superkort leksjon i dag :)
Studiene rusler og går, og jeg har nå fått full tilgang til alt jeg trenger på It's Learning (hadde ikke det i starten, men det går seg til!). Har fullført testen til kjemi-kapittelet, så nå er jeg igang med nytt kapittel - Celler. Interessant! Døgnet har litt få timer, men prøver å få lest fast et par ettermiddager i uka, og litt i helga. Så får vi se hvor det går!

I går hadde jeg besøk av Linn-Therese, Kristin og Daniella. Kjempekoselig! Serverte kyllingsalat, og må nevne at den ble riktig så vellykket (synes i alle fall jeg, og det virket som om gjestene også var fornøyd). Mye godt i!
I dag har jeg hatt en rolig morgenstund, før jeg kom igang med litt studier. Så ble det en spinningøkt i ettermiddag, en lang dusj og en matbit, og nå skal jeg snart avsted for å treffe Camilla. Blir koselig! Så satser jeg på studier og spinning i morra :)

Lavkarbomessig går det veldig greit om dagen, og jeg nyter det! Kroppen fungerer MYE bedre, utslettet i ansiktet er borte, kvisene som dukket opp i slutten av ferien er borte, og tungheten i kroppen er borte (selv om musklene er litt slitne enkelte dager). Det har gått overraskende greit denne gangen, lite søtsug og lite tanker omkring utskeielser. 2 uker uten sjokolade har gått finfint!

So long!

Ingen kommentarer: