tirsdag 21. september 2010

Knekkebrød

Har blitt skikkelig hekta på knekkebrød, og ikke hvilke som helst! Hjemmelagde knekkebrød, i skikkelig lavkarbo stil! Fant oppskriften på LCHF-bloggen, og gjengir den her:

3,5 dl solsikkekjerner
1 dl linfrø
1 dl sesamfrø
2,25 dl kli (jeg bruker kruskakli)
2 ss fiberhusk
1 ts salt
1/2 ts sukrin
5 dl vann

Rør sammen alle ingrediensene til en deig, og smør/trykk ut deigen på to bakepapirkledde stekebrett. Del opp i passe størrelse med et pizzahjul.

Stek begge platene i ovnen på varmluft, 160 grader i ca 1 time og 10 minutter. La platene bytte plass 2 ganger i løpet av steketiden, og snu de samtidig med fremsiden inn. Slik blir de jevnt stekt.

Ta platene ut av ovnen, fjern knekkebrødene fra bakepapiret og la de avkjøles på rist. Oppbevar knekkebrødene i et tett boks (helst metall, men plast fungerer også er min erfaring), de har lang holdbarhet.

Kjempegode og enkle knekkebrød, som virkelig anbefales! Siden de er uten mel etc, så er det skikkelig lavkarbo, men de anbefales til alle. Snadder!

Ingen trening i dag, siden jeg trenger en skikkelig lesedag. Men var på intervallspinning i går, og satser på et par økter til denne uka. Blant annet maratonspinning til lørdag :) Jeg føler meg klar! Skal bli godt med en skikkelig langkjøring igjen!

Nei, får hive meg over kapittelet om muskler...


Ingen kommentarer: