fredag 11. oktober 2013

Dream Baby Dream

Jepp, jeg vet det. Jeg er både snål, rar og skrullete, men så er det moro også da! Jeg er bittelitt aktiv (leser mer enn jeg skriver, men det kommer da en kommentar i ny og ne)  på Twitter, myser litt rundt på Instagram og følger ulike grupper/personer på Facebook. Naturligvis en del rundt musikken til a-ha (det har jeg jo fulgt i noen år, men er litt begrenset hvor mye aktivitet det er der etter at de la opp som gruppe), og det siste drøye året også en del rundt Bruce Springsteen. Og det ER jo moro! Kommunisere litt med andre fans, stikke ei tå inn i miljøet og se hva som skjer og hvem som er der. Diskutere sanger, konserter og øyeblikk, dele bilder og opplevelser. Stas! Og så kommer det dager som denne, hvor Twitter-listen min bare tar helt av. Årsaken? Den offisielle nettsiden til Bruce Springsteen, http://brucespringsteen.net legger ut følgende tekst:

Picture borrowed from http://brucespringsteen.net

En veldig hyggelig hilsen og takk til fansen som stiller opp, følger og setter pris på konsertene og musikken. En hilsen som får fans til å føle at de faktisk betyr noe, at de blir lagt merke til og at det som oppleves er noe helt spesielt. Synes det står respekt av sånt jeg!

I tillegg har de lagt ut en ny video, Dream Baby Dream. Videoen viser klipp fra Wrecking Ball turneen, og hvilken effekt det hele har på publikum. Sterkt! Så da er det bare å skru opp volumet, lene seg tilbake og NYTE!



This is what it's all about!
Dette viser hvorfor denne jenta har blitt litt skrullete (mer skrullete? Alltid vært skrullete?), og hvor stort og sterkt det er å stå midt i en slik konsert og kjenne musikken treffe en midt i hjertet. Jeg har opplevd det før (spesielt med a-ha og Springsteen, men også på andre konserter eller hjemme i sofakroken), og håper så inderlig at jeg får oppleve det igjen - mange ganger! Verden rundt stopper opp en liten stund, man eksisterer bare her og nå. Fantastisk!

Frem til neste live-mulighet får man bare kose seg med de muligheten som er fra sofakroken, og jeg begynner allerede nå: Dream Baby Dream på tv'n! (nevnte jeg at jeg DIGGER Smart-tv'n med Youtube?)

Ingen kommentarer: