fredag 31. oktober 2014

Everything's amazing but nobody's happy

Var på seminar med jobb i går, og deltok på både foredrag og messe/mingling. Atea Community arrangeres hver høst, og er et kjekt avbrekk i løpet av en lang høst. Årets "Key note speaker" var Andreas Ekström, svensk kulturjournalist og forfatteren av Google-koden (i følge ham selv, en artikkel som ble litt for lang... ;) ). Han holdt et utrolig interessant og fengende innlegg om Google, og jeg tror det er flere enn meg som hadde fått litt å tenke på etter at vi forlot salen. Google har en helt unik posisjon i dag, med nesten 90% markedsandel som søkemotor. "Alle" spør Google om alt - og de fleste får mer eller mindre gode/fornuftige svar. Men tenk på all den informasjonen Google får om oss... I et stort markedsperspektiv er det utrolig mye Google kan fortelle oss om trender/nyheter og temaer. Verdens største meningsmåling! Fasinerende... Mot slutten av foredraget viste han videoen under, og jeg må innrømme at jeg flirte godt. Kjente meg igjen ja! Og fikk litt å tenke på - det er jo tross alt en helt RÅ utvikling vi er en del av i dagens samfunn.


Ironisk nok googlet jeg navnet til Andreas, for å være sikker på å stave det riktig...

Ingen kommentarer: