onsdag 22. april 2009

Knekkebrødbaking

Ble utrolig inspirert av Sunt og Godt på TV2 i går, og fikk skikkelig blod på tann da jeg så "Mimmi" bake knekkebrød. Så nå har jeg googlet litt, funnet et par oppskrifter til, og nå står det to brett i ovnen! Jeg er spent! Først måtte det handles litt:

Så skulle moroa blandes... Her ble det ikke noe bilde, for dette var ganske grisete gitt. Deigen ble nok litt for løs i utgangspunktet, men det løste vi med litt Sammalt Spelt. Så skulle herligheten klines utover to stekebrett... Det var mye mer grisete! *ler* Først brettet ser noe bomba ut, men fikk litt mer dreisen på det etter hvert. Trikset er å bruke fingrene, og dyppe de jevnlig i vann underveis. Så skal de steke i 10 minutter, før de tas ut og deles (med pizzahjul). Nå skal herligheten steke en liten halvtime, før det er tid for en sjekk. Lukter i alle fall skrekkelig godt her! Et lite øyeblikksbilde (beklager dårlig kvalitet, men dårlig lys på kjøkkenet og gadd rett og slett ikke pusle frem den eksterne blitsen...):

Spørsmålet er da, blir det knekkebrød av dette? Tja, vi får se! Kommer plutselig et nytt innlegg her....
Og her er et lite stausbilde av "pleddet" mitt *ler* Ja, jeg vet det ligner mer på et langt, smalt skjerf... Har strikket ca 300 pinner, og har ca 400 igjen på denne remsen... Så er det bare 7 remser igjen, 6 av de vesentlig bredere enn dette. Men jeg er i gang!

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Spennende spennende! Lov atdu sparer så mamsen kan få en smak!!
Klem

trine sa...

Jeg lover at du skal få en smak! Men om det blir av denne porsjonen eller neste, det er det ingen som vet :)