torsdag 16. juni 2011

Min egen galakse...

Tirsdag var plutselig min kjære HTC Hero ikke fullverdig touch-telefon lengre. Deler av displayet reagerte ikke på mine små berøringer, og det hele ble etterhvert ganske så tungvidt. En restart av systemet hjalp heller ikke, og jeg måtte i grunn bare innse at tiden med min hvite helt gikk mot slutten. Litt vemodig siden jeg har vært VELDIG fornøyd med telefonen, men samtidig er det jo alltid moro med noe nytt da! Spesielt for ei “dingsejente” som meg. Siden jeg har mobil gjennom jobb, så koker det egentlig ned til et spørsmål: “Hva vil du ha?” *gliser*   

Egentlig stod det til slutt mellom to toppkandidater:
HTC Sensation
Samsung Galaxy SII

Begge har scoret høyt i ymse tester, blant annet i sammenligningen VG gjennomførte forrige helg. Men Samsung har vært en liten millimeter foran i de fleste tester… Ja takk!!

En forespørsel til vår faste mobilleverandør, men…. minst 2 ukers ventetid – de var utsolgt! Jammen!!! Jeg kan da ikke vente i TO uker! Hallo! Jeg har bestemt meg, jeg vil helst ha ny telefon NÅ! En liten prat med sjefen resulterte i klarsignal til å kjøpe andre steder dersom jeg fant den til omtrent samme pris. Så i det Sørlandssenteret åpnet i dag, var jeg på plass (ikke ivrig i det hele tatt….).
Første butikken: “Dessverre utsolgt, og nærmere to ukers ventetid…”
Andre butikken: “Dessverre, vi er utsolgt…”
Her begynte jeg så smått å bli desperat, skulle jeg virkelig ikke få den telefonen allikevel? Skulle allerhelst hatt ny telefon før helga, siden jeg skal på kurs hele neste uke og er avhengig av å være tilgjengelig på telefon (og kunne svare på sms/epost med en skjerm eller et tastatur som fungerer…).
Tredje butikken: Trine kommer inn med desperasjon i blikket, og stiller ett konkret spørsmål: “Har dere Samsung Galaxy SII inne?” Var sikker på at svaret var nei, så var i grunn i ferd med å snu for å gå videre… Så kom svaret: “Ja, selvfølgelig!” Jammen, det er da ingen selvfølge! Men jenta ble hæppi!!! Og så viste det seg at den var til samme pris som hos vår faste forhandler, så da var det ingenting å lure på. Løp og kjøp!!!!

image

Ikke fått utforsket den helt ennå (jeg har jo tross alt vært på jobb og hatt det ganske hektisk), men foreløpig veldig fornøyd! Fantastisk skjerm, utrolig rask og masse gadgets – her er det nok å ta tak i! Gleder meg til å få testet kameraet! Men den er uvant stor… Oiii!! Ganske mye større en min gode gamle Hero ja! Men er vel egentlig mest en vanesak tenker jeg, så går seg gjerne til! RÅ telefon rett og slett (og ja, det går faktisk ann å ringe med den også – jeg har forsøkt!)

Nå er det snart tid for venninnebesøk her, Ann Mari kommer bortover en tur. Superkoselig!!!

1 kommentar:

Makronella sa...

Grattis, meg vil og ha ;)