søndag 9. oktober 2011

Test av lavkarbo brødmiks - DEL 3

I dag er det Møllerens Lavkarbobrød som står for tur.
Bakemiksen skal blandes med 3 ss nøytral olje, og 4 dl vann. Jeg synes 4 dl virket litt mye (ville nok kanskje gitt meg på ca 3.5 dl, men fulgte oppskriften slavisk, og sørget for at det ble 4 dl vann). Rørte det hele godt sammen (brukte ikke kjøkkenmaskin, kun slikkepott), og fordelte det i en SMURT 1,5 liters brødform. Det anbefales en mindre brødform (ca 22x12 cm), men eneste forskjellen er at en større form trolig vil gi et noe lavere brød. Smaken blir den samme.


I motsetning til det forrige brødet jeg bakte, ble altså ikke denne deigen like fast, men mer "røre". Etter ca 20 minutter i ovnen har ikke brødet hevet så mye (fremdeles ikke nådd kanten på forma), så aner meg at dette blir mer kompakt. Totalt skal brødet stå inne 60 minutter, så får bare smøre meg med litt tålmodighet så lenge. Blir nok en skalk-smak når brødet er ferdig :)

Ingen kommentarer: