fredag 28. oktober 2011

Tøffe tøflus

Jeg har visst en viss svakhet for tøfler. Skikkelig ulltøfler. Gode, varme tøfler med masse ull... Jeg har et par Shepherd-tøfler som jeg er veeeeldig glad i, men som begynner å bli litt småslitne. Før jul i fjor var jeg en tur i København sammen med Daniella, og fant et par nye kosetøfler. Men tenk om de blir oppbrukt da!? Hva skal jeg DA gjøre? Veeeeel.... Var en tur innom Sparkjøp etter jobb i går, for å kjøpe et par garnnøster (jeg har visst snart ALLE fargene i Bomull Sport fra Gjesdal *kremt*), da jeg kom over disse:

Bilde lånt fra Sparkjop.no

Høyere enn København-tøflene, og til en overkommelig pris. Trenger vel kanskje ikke si hvordan det hele endte? De er gode og varme da... :) Og det aller beste med heeeelt nye ulltøfler er at de ikke er "inngått" slik at foret har trukket seg sammen. De er heller litt trange rundt foten, og det passer meg perfekt! Eneste ulempen jeg ser med disse (og Køben-tøflene) er at det ikke er store sålen å skryte av. Bare en tynn yttersåle av ruskinn (og masse ull inni). Tåler jo ikke allverdens dette ruskinnet. Men som sofatøfler fungerer de ypperlig (okei, de ny tøflene "røyter" litt, så.... ja, jeg må vel støvsuge sofaen igjen snart...). Men så har jeg jo oppdaget disse:
Bilde lånt fra Eurosko.no
Og de ser jo ikke dumme ut.... Eller kanskje noen tilsvarende fra Shepherd:

Bilde lånt fra Heppo.no
Men trenger jeg egentlig alle disse tøflene? Tja, jo... Jeg synes da det :) Og jeg har innsett at syntetiske tøfler ikke fungerer like bra, uansett hvor fluffy og fancy de måtte se ut. Nei, ulla har kommet for å bli :)
Nye tøfler = høstkos i sofakroken!

2 kommentarer:

Maren sa...

Jeg er ikke en tøffel-jente, men en ullsokkejente.. .Får jo aldri nok! :D

Marianne sa...

Hehe, jeg leter også etter tøfler... Fin ting å ønske seg til jul.. Det vs fiiiiiiin vekske? Eller begge deler? Hehe

Blir koselig i kveld :D