onsdag 29. januar 2014

Snart februar

Kalenderen tipper snart over fra januar til februar, og årets første måned går mot slutten. En måned som for oss sørlendinger har vært preget av mye vær (mye regn de første par ukene, mye snø de neste par ukene). Godt man har medlemskap hos Spicheren i sånt vær, så får man i alle fall trent! Jeg må innrømme at ikke alle ukene har blitt like intense som de første, men jeg har klart målet om minst 2 økter i uka, og for det meste har det blitt 3-4 økter per uke. Og hva gjelder mitt forhold til Freia så har vi nå vært separert i 4 uker! Ikke verst for en langt over gjennomsnittet sjokoman/sjokoholiker, er det vel?

Bortsett fra litt kjipe luftveier (som ikke liker å bli trigget med høyintensiv trening - eksempelvis intervallspinning), så har jeg gjennomført spinningtimene med stil. En tirsdagsintervall utgikk og en mandagstime har jeg måttet hoppe over, men ellers har jeg fulgt planen. Onsdagene har det blitt yoga (bortsett fra i dag - det bare ble ikke slik), og har også testet et par styrkemix-timer. Mye stølhet å kose seg med etter slike timer! Kanskje gjennomføre ny styrkeøkt på fredag?

Tidlig i januar kom den kjipe beskjeden at ferieturen jeg hadde bestilt ble avlyst fordi det var for få påmeldte. Skikkelig kjipt! Hadde gledet meg stort til en gruppereise med Jomfrureiser og Kari Jaquesson til Fort Lauderdale i Florida! Meeen, ikke denne gangen...

Så hva nå? Spare pengene og feriedagene for å se hva som dukker opp? Reise en tur alene til for eksempel Kanariøyene for å få litt sol og varme? Sliter litt med å innstille meg på at det ikke blir noen tur i vinter, og er samtidig usikker på om en litt forhastet tur er det helt smarte. Grubler meg av sted, og får se hvor det ender...


Dårlig mobilbilde over, men et av januars høydepunkter! Bruce Springsteen kom ut med nytt album 14. januar, og i et begrenset opplag fulgte det med DVD-opptak fra Hard Rock Calling i London i fjor sommer, hele gjennomføringen av "Born in The USA"-albumet. Kjempegøy å se bilder fra konserten i London - jeg var jo der! Og godt trøkk i det nye albumet. Nå turneres det i Sør-Afrika, og i februar går turen til Australia. LITT langt å reise sånn plutselig, men det hadde vært utrolig moro! Følger flere #BruceBuds på twitter og får live oppdateringer fra konserten i kveld (den tredje i Cape Town). Det verker i konsertgenet! Tviler på at det blir noe Europa-datoer i år, men kanskje neste år? Er lov å krysse fingrene?


1 kommentar:

Anne-Lill sa...

Det er absolutt lov til å håpe på konserter i Europa neste år. Jeg håper med deg, på dine vegne...