tirsdag 26. januar 2010

Full nedtelling

Kommer stadig et skritt nærmere Bali-turen, og har for alvor startet nedtellingen nå. Skal bli så himmelsk deilig!! Har gått litt trått innimellom nå i januar, så kjenner det skal bli veldig godt med sol, varme og late dager. Etter tidenes sørlandsvinter (så langt, med snø og minusgrader i ukesvis), skal det gjøre godt med varmere strøk *drømme*

Ellers blir det mye trening om dagen. Forrige uke ble det fire harde økter, og denne uken har jeg lagt opp til fem. Der den siste (på lørdag) er 3 timers maratonspinning. Nice! Har startet opp med vekt i sal igjen, så har noen skrekkelig støle dager, men ellers synes jeg kroppen tåler treninga veldig godt. Ukens plan ser omtrent slik ut:
Mandag: 30 min spinning + 60 min styrke (vekt i sal)
Tirsdag: 60 min spinning utholdenhet
Onsdag: 45-60 min ellipse (litt avhengig av hvordan beina har det...)
Torsdag: 90 min spinning intervall
Fredag: Treningsfri
Lørdag: Maratonspinning, 3 timer
Søndag: Vi får se :)

Ellers er kostholdet fremdeles basert på lavkarbo. Startet litt moderat etter nyttår, men nå er det full skjerpings igjen. Og det er i grunn litt fasinerende, for det går stort sett overraskende greit. Kroppen fungerer veldig bra, huden føles bedre, magen fungerer bra og jeg har greit med energi til treninga (blir litt karbo til lørdag, må ha noe ekstra når jeg skal holde tre timer). Og vekta går litt nedover innimellom :) Når man da i tillegg har oppdaget et par sjokolader som er nærmest sukkerfrie (kunstig søtning i stedet, men denne tas ikke opp av kroppen slik som sukker gjør) så er jo lørdagskveldene reddet også *ler* Både disse sjokoladene samt vanlig mørk sjokolade (70% eller mer) kan være ok alternativer dersom man ikke lever veldig strengt. Foreløpig prøver jeg å holde meg unna det meste, men greit med et alternativ! Satser på rent lavkarbokosthold frem til vi reiser, da blir det kostholdsferie også :)

Mye bra i vente fremover!
- Bali - to herlige uker
- Dagfinn Lyngbø-show
- Great Garlic Girls-show (må jo holde mams med selskap!)
- Bryan Adams konsert på Odderøya
- Mulig a-ha konsert i Kristiansand (bare rykter foreløpig, men hvem vet...)
- avslutningskonsert for a-ha i Spektrum
Og sikkert masse annet som dukker opp etterhvert! Moro å få med seg litt av det som skjer :)

Vaskemaskinen jobber, oppvaskmaskinen jobber og da får vel jeg også gjøre en innsats. Kanskje få byttet lyspære på kjøkkenet nå? Bare en uke siden den ble mørk....

Senere blir det litt håndballkamp på tv - HEIA NORGE!!!

1 kommentar:

Kjersti sa...

Du er altså superflink!! Sååå mye trening!! Skjønner at det gir deg mye, så bare fortsett! Er jo ikke det verste du kan få dilla på, det!!
Ellers så VET jeg at avreisen til Bali nærmer seg - greit nok at du gleder deg men trenger du rippe opp i det så ofte??