fredag 1. januar 2010

Godt nytt år!

Da er vi igang med 2010, godt inne i det første døgnet. Og som vanlig er 1.januar en ganske så sløv dag... Hadde en veldig koselig kveld i går, med besøk av Kristin og Linn-Therese. God mat, masse skravling, masse snop og ellers ganske stille og rolig. Begge overnattet, og dro utpå formiddagen i dag. Nå har jeg vært ute med søpla, småryddet litt, og vært en kjapp tur på jobb og hentet litt kveldsjobbing. Enkelte ting må bare gjøres, selv om det er fri...

Må innrømme en ting... Jeg GLEDER meg inderlig til mandag! Jeg er så inderlig lei av å føle meg guffen, ha konstant høyt blodsukker og sjokoladesmak i munnen. Trodde ikke jeg skulle si dette med det første, men jeg er inderlig lei sjokolade nå! Mange vil kanskje si at det bare er å la være å spise, og joda, er forsåvidt så enkelt. Men nå er all galskapen i huset, og da glir det sakte men sikkert ned. Hverdagen starter med et brak til mandag, og jeg gleder meg. Da skal ALT være ute av hus (det som ikke er tomt, blir kastet), og så blir det litt struktur på kostholdet igjen. Nye uker med redusert inntak av karbohydrater, og stabilisering av blodsukkeret. Samt masse trening og kun vann til drikke. Gleder meg! Oppblåst, uggen, småkvalm og slapp, nei dette gidder jeg ikke! En sunnere hverdag ønskes velkommen! Og tror jeg skal forsøke å unngå slike katastrofale utskeielser i fremtiden. Er jo ikke noe godt engang... Usj! Men det er heldigvis ikke for sent, så mandagen er det på'n igjen. Blir godt!

Ellers blir det en ganske rolig helg her nå, med litt pusling i heimen, trening, rydding og litt jobbing (håper det meste av jobbingen blir unnagjort i kveld). Ingen store planer med andre ord!

Forresten, vi er skikkelig sikre på at 2010 blir et veldig bra år! Kristin var helt overbevist, og da er det jo bare å henge seg på! Blir spennende å se hva som er i vente! Kjenner jo til en Bali-tur og en avslutningskonsert med a-ha, men det er jo mye annet som kan dukke opp også!

Ønsker alle et riktig godt nytt år, måtte det bli et fantastisk år!!

1 kommentar:

Kjersti sa...

Godt nytt år til deg fra oss! Enig med deg når det gjelder kostholdet - her er vi også igang fra mandag. Skal bli deilig!! Men nå har vi prøvd både det ene og det andre, og for å være helt ærlig så skjønte vi vel ganske snart hva slags kost som gir oss det livet kroppen vår fungerer best med??? Der inngår IKKE sjokolade og marsipan hvertfall! Litt ved spesielle anledninger, men ikke mengder i ukevis som nå. Nei, nå er det slutt! Lykke til videre både til deg og til oss!!Klem fra mams