mandag 26. juli 2010

Dyreparkmandag

Har hatt en kjempefin dag i Dyreparken i dag, sammen med foreldre, bror, svigerinne og nevø! Strålende vær og passe mengde folk. Herlig!

Først et lite tokt med Grevinnen, der vi møtte Den Sorte Dame og utkjempet duell:
Så ble det en tur med trikken i Kardemomme By - Linje 1, der Trikkefører(ene - var 2 stykk) Syvertsen sang, og delte ut pepperkaker.
For en gangs skyld var oteren "oppe i dagen" da vi gikk forbi :)
En tur på Kutoppen, og innom for å klappe dyrene. Denne søte geitekillingen ble klappet lenge og vel, før den nappet meg litt i fingeren med leppa. Plutselig suttet den skikkelig på fingeren, og jeg syntes det i grunn var riktig så koselig. Da ble dette bildet tatt. Rett etterpå bet den skikkelig til gitt! Blodet sprutet (Ok, så klarte jeg så vidt å presse ut en bloddråpe eller to, men det høres jo ikke like dramatisk ut!), og jeg måtte rett og slett hente meg inn med is/lefse etter blodtapet *kremt* Moralen? Tja, har du ikke dyttet fingeren i munnen på ei geit mens du er barn (fordi foreldre og ansvarlige voksne sikkert har fortalt deg at det ikke er spesielt lurt...), så gjør du det nok når du har rundet 30...
En tur til Afrika hører med, og her var det et par sjiraffer som sjarmerte Helene helt i senk :) De var riktig så flinke til å posere for fotografen!

Aner meg at denne karen er særdeles flott når fjærene vises i sin fulle prakt!
Fruen satt på taket og fulgte med:
I tillegg til en haug av dyr har vi kjørt karusell, spist is, gravd etter gull, sett flere dyr, spist is, kjørt minitog, spist is +++ Fiiin dag!!

Jenta er sliten, har inntatt sofaen og bare slapper av. Deilig!

Ferien nytes videre!

1 kommentar:

Kjersti sa...

Tusen takk for en alldeles praktfull, slitsom dag!!! :o)))