torsdag 15. juli 2010

Ferie!

Noen timer på jobb i morra, så er det endelig ferie! Skal bli SÅ godt!
Dessverre har jeg ikke fått ryggen skikkelig i vater gjennom natta. Litt oppgitt over stivheten og litt konstante smerter, men krysser fingrene for at det går seg til i løpet av et par dager. Går ikke så fort med pakkingen i dag... Store deler av fjorårets ferie ble preget av ryggsmerter, og nå håper jeg virkelig at det gir seg kjapt i år. Ryggen trives visst ikke i feriemodus! *sukk*

Begge kameraene, mp3-spilleren og mobil ligger til lading, bag'en er stort sett pakket, og jeg pusler rundt. Litt blomstervanning og noe mer pakking, så tror jeg det begynner å nærme seg noe. Veldig klar for ferie!!!

Jeg har også fått bekreftet at jeg har kommet inn på studiet, så nå er det bare å lade opp til en hektisk høst! Travel jobbmessig, studier, trening og litt sosialt (et par a-ha konserter blant annet :) ). Mye som skjer!

Til slutt et lite svar til Helenes spørsmål på forrige innlegg:
Jeg trenger forresten tips til søte og sjarmerende interiørbutikker i Kristiansand, samt et barnevennlig sted hvor vi kan få oss en middag (eller lunsj). Har du noen forslag? :)
Som et generelt utgangspunkt vil jeg anbefale nettsiden til Kvadraturen. Her finner man det utroligste! Som mer konkrete forslag, kan jeg nevne:
Interiørbutikker:
- Home & Cottage (nyåpnet på Sørlandssenteret)
- Annekset Interiør og Kjøkkendesign (Kirkegata 20b - tverrgate ovenfor Domkirka)
- Entre Gaver & Interiør (Rådhusgata 8 - nedenfor Torvet)
- Den Blaa Dør (Kristian IVs Gate 27)
- Hansen & Co (Markensgate 32 - på hjørnet av Markensgate og Skippergata)
- no 1 gave & interiør (Skippergata 37)
- Drømmeplassen (Skippergata 26)
Vil generelt anbefale en vims oppover Skippergata et kvartal eller to fra Markens. Mange koselige butikker! På Sandens kjøpesenter finner du i tillegg Pentik, som er verdt et besøk :)

Kafeer (primært lunsj):
- Kjøkkenskapet (innerst i Lillemarkens - innendørs gågate med inngang fra Markens)
- Drømmeplassen (se adresse over)
- Frøken Larsen (Markensgate 5)

Restauranter (lunsj og middag):
- Glipp (inngang ved biblioteket, på torvet)
- Jonas B. Gundersen (vis a vis Glipp - på torvet)
- Kick Malt & Mat (Dronningensgate 8 - vis a vis Hotell Norge)
- En av restaurantene på Fiskebrygga (gjerne utendørs på Pieder Ro)

Er redd jeg ikke har helt peiling på hvor barnevennlige de ulike stedene er, men tror det skal gå bra :)

Hvis dere som leser her inne har andre forslag, så tas de i mot med stor takk! Jeg ser at jeg fort kan bli et vanedyr, har en tendens til å komme tilbake til de samme stedene gang på gang... Skal vri hjernen litt til og se om jeg kan komme på noen flere spennende steder :)

Nei, får komme igang her igjen...

Ferie!!

1 kommentar:

Helene sa...

Oi oi oi, FOR en tilbakemelding! Supert - tusen takk Trine :D Denne må jeg printe ut før vi reiser..! (Og gjett om jeg har fått med med åpningen av Home&Cottage på Sørlandssenteret;))

Ang. ryggen: er det ikke ofte litt typisk at vi holder ut når vi "må", og når vi endelig får mulighet til å slappe av så sier kroppen fra... Håper du slipper vond rygg i ferien! Og så gleder vi oss til å se deg til uken :)