torsdag 16. desember 2010

Standardkontrakt?

Enkelte dager kan være relativt hektiske, spesielt i jobbsammenheng. Møter, datasystemer som krasjer, frustrerte kollegaer og utålmodige selgere. Og noen dager er jeg relativt frustrert når jeg går ut døra. Det fine er at etter sånne dager, så kommer det gjerne noen veldig bra dager! Heldigvis!

Etter en småhektisk torsdag, kom jeg over en artikkel om kontraktsvilkår og arbeidsbetingelser hos Air India. Og fant ut at jeg egentlig har det riktig så bra på jobb! Eller kanskje jeg skulle være glad for at jeg i det hele tatt har en jobb?

"I sine standardkontrakter har selskapet helt konkrete mål på hvordan deres flyvertinner skal se ut.

Den tillatte vekten settes blant annet ut i fra høyde og alder.

En 30 år gammel kvinne på 160 centimeter skal ikke veie mer enn 60 kilo, ifølge selskapets reglement.

Ansatte kan heller ikke ha synlige hår på hender eller armer."


I tillegg kan man lese at selskapet har hatt store problemer de siste årene, relatert til økt konkurranse, lavere priser, nedgang i passasjerer og...
mangel på flyvertinner! (noe som blant annet har ført til store forsinkelser) Sistnevnte har de forøvrig funnet løsningen på:

"Selskapet har derfor kontaktet ti av flyvertinnene som har blitt oppsagt på grunn av vekt det siste året.

De har fått tilbud om å få jobben sin tilbake, men bare hvis de slanker seg."


Hva skal man si?
Egner meg kanskje best som maskot? Lodden og rund...







Bilde lånt herfra...

1 kommentar:

Marianne sa...

Ja, dette var jo akkurat som å se deg Trine. Hehe =) Å nei!!:D