tirsdag 12. april 2011

Naturkatastrofe?

Siden mediedekningen så langt har vært heller laber, så får jeg dekke den store saken selv. Det har oppstått en “situasjon”, og jeg frykter det kan være snakk om en total naturkatastrofe. Det lekker olje! Jeg har forsøkt å få tak i lenser, men det viser seg at det er dårlig med utstyr til å håndtere en lekkasje av denne størrelsen. Så enn så lenge er jeg nok nødt til å gjøre jobben selv, og forsøke å minimere skadeomfanget. For å redde mest mulig fugl og småvilt (mus, rotter, snegler og maur) har jeg kjøpt inn fettløsende såpe, og en god hårkur/balsam. Heldekkende beskyttelsesdrakt, munnbind, trykkammer, hansker, vernesko, sveisebriller og hjelm. Alt er klart for den store naturkatastrofen. Jeg venter solid innrykk av Bellona, WWF, Natur og Ungdom og selvfølgelig besøk av minst 1 fra Kongefamilien.

Men jeg er litt redd for at katastrofen kan være avblåst innen noen av de prominente gjestene rekker frem… Bilen skal settes på verksted i morra, og da håper jeg at oljelekkasjen blir stoppet skikkelig. Så slipper jeg å lage “tegn en strek mellom prikkene og se hvilken figur som kommer frem” oppgaver langs landeveien (eller i garasjen for den saks skyld).

Uansett størrelse eller omfang – naturkatastrofer er kjipe (og dyre) greier! 

Ingen kommentarer: