torsdag 1. desember 2011

Mitt seksuelle jeg

Vraktrøtt og småstøl startet dagen brutalt før kl 06 i morges. Det går fort i svingene på badet om morgenen, og jeg stuper ut døra med håret småbustete rundt skuldrene. I følge denne artikkelen jeg fant hos MSN.no skulle det bety noe sånt som: "At du liker og stort sett har en naturlig, ustylet frisyre betyr at du er komfortabel med deg selv. Antakelig har du et ganske avslappet tilnærming til livet - så også sexen og kjærligheten. Du klarer å slappe av i senga uten å bekymre (for mye) for hvordan du tar deg ut."
En relativt avslappet start på dagen med andre ord, og jeg er tydelig komfortabel med meg selv. Okei? Tidlig en torsdag morgen, trøtt som en sokk etter en natt med lite søvn. Orket knapt å gjøre noe som helst mer enn å komme meg i klærne og komme meg avsted (kanskje det er det som menes med at jeg ikke bekymrer meg for mye for hvordan jeg ser ut? Utenfor senga også tydeligvis?).

Utover dagen ble håret mer og mer i veien, og et hårstrikk løste "floken". En stram hestehale er effektivt og funksjonelt:
"Selv om hestehale kan virke som en noe uskyldig hårfrisyre, så er kvinner som ofte går med håret i hestehale tilbøyelige til å være særdeles dristige i senga.
Å ta håret vekk fra ansiktet forteller nemlig at du ikke bruker håret ditt til å gjemme deg bak - du er trygg på deg også når det gjelder kjærlighet og sex."

Fra en avslappet og komfortabel start på dagen (ifølge MSN.no) er vi nå over i det mer dristige slaget. Jeg blir visst stadig tryggere på meg selv utover dagen (og begynner å bli litt bekymra for hvilke signaler jeg sender...).

I kveld er sofaen inntatt, og jeg sitter med med håret tilfeldig oppsatt i en topp, litt rufsete, men godt å få det bort litt.
"Dersom du foretrekker en tilfeldig oppsatt frisyre er det store sjanser for at du higer etter oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Å eksponere nakken, som er en svært sensuell kroppsdel, kan være en måte å flørte på. Og sexen foretrekker du kanskje at er en smule glamorøs; på satenglaken i et vakkert værelse i Paris."
Så her sitter jeg altså i sofakroken, i joggebuksa og fleecegenser og "higer etter oppmerksomhet fra det motsatte kjønn". Nakken skal visstnok flørte (greit å slippe å styre med sånt på egenhånd), så jeg får kanskje brette ned kraven på genseren litt? Kan jo ikke la litt fleece komme i veien for nakkeflørtingen min...

Synes det er utrolig godt å få satt ord på dette! Finne en artikkel som virkelig beskriver meg som den jeg er, og som gjør at jeg kan bli enda mer bevisst på signalene jeg sender. Hvis jeg nå bare kunne få skikkelig dreis på frisyren til julebordet neste helg, så bør prikken over i'en være på plass:
"Dersom håret ditt "alltid" ser ut som om du kommer rett fra frisøren, så kan det bety at du liker å ha orden og kontroll - også i kjærlighetslivet. Kanskje liker du aller best å være den som bestemmer og tar kontrollen framfor å la deg lede av ham..?"

Så med en bra stylet, men tilsynelatende tilfeldig oppsatt hestehale og noe hår løst, bør jeg klare en helgardering. Komfortabel med meg selv, dristig men avslappet og trygg i senga, flørtende og higer etter oppmerksomhet, men skal til syvende og sist ha full kontroll. Horoskop? Hvem trenger det?

Er du klar over hvilke signaler du sender?

3 kommentarer:

Berre Kristin sa...

Hehehe... Ikkje verst;) Nei dette ante eg ingenting om, men trur me er litt like. Tenk at artikkelen klarar å skildra oss så godt då;)

Maren sa...

Jeg ler meg ihjel :D Artig!

HildeSol sa...

Hjelpes -alt som kan feil-/overtolkes...

"Å ta håret vekk fra ansiktet forteller nemlig at du ikke bruker håret ditt til å gjemme deg bak - du er trygg på deg også når det gjelder kjærlighet og sex"

Eller det forteller at det å ha langt hår flagrende løst hele dagen kan være ganske upraktisk, og hestehale er en enkel løsning...