mandag 11. juli 2011

Ekstra-service - det er...

... Elkjøp Express det.
Synes man ofte er flink til å klage og sutre når ting ikke løser seg så greit, men kanskje ikke like flinke til å rose når ting går veldig greit. Faktisk overraskende greit! Så det tenkte jeg å gjøre i dag. Og rosen går altså til Elkjøp Express på Sørlandssenteret (og serviceavdelingen). Mitt nye vidunder av en mobiltelefon ble kjøpt der for omtrent tre uker siden (mobilleverandøren vår på jobb var utsolgt), og jeg har vært veldig fornøyd. Men for en uke siden (mandag) fikk en pixel på skjermen hikke, og prøvde å lyse opp livet mitt helt selv. Alle de andre pixlene oppførte seg greit og harmonerte i fargene, men denne ene råtassen skulle ha ALL oppmerksomhet og sende ett klart, hvitt lys mot meg. Bittelitt slitsomt sånn i lengden... Så tirsdag formiddag gikk turen innom nevnte butikk på Sørlandssenteret, for å få vidunderet på stell igjen. Ekspeditøren der kunne da meddele at en reparasjon/reklamasjon nok ville ta nærmere 21 dager, siden det var midt i ferietida. 21 dager!!! Det er jo LENGE! Jeg spurte veldig pent om det var noen som helst mulighet for at de kunne klare det på kortere tid, men han var tvilsom. Han skrev uansett HASTER på arket som fulgte med telefonen, og dersom jeg var VELDIG heldig så kunne det være jeg fikk den igjen etter ca halvannen uke (men det var nok tvilsomt). Bilen som skulle hente varer til service kom samme dagen, så han skulle i alle fall få den avsted så fort som mulig.

Onsdag morgen fikk jeg melding om at telefonen var ankommet serviceverksted, og jeg begynte å krysse i kalenderen. 21 dager... 21 dager med min (ikke fullt så) gode gamle mobiltelefon, der bare deler av skjermen er touch (resten er touch etter ymse-metoden). Fredag dro jeg en liten tur innom leiligheten etter jobb for å pakke siste rest før helga, da det pluselig tikket inn melding. Fra Elkjøp! "Din telefon er nå klar til å hentes" (fritt hentet fra hukommelsen - ikke direkte sitat *kremt*). Hæ??? Hva skjedde med 21 dager? Jeg leverte telefonen på tirsdag, og får hentemelding på fredag? Det er jo bare 3 døgn! Ooooooo lykke! Kastet bag'en i bilen og fartet avsted, veldig klar for et varmt gjensyn. Og etter 10 (nesten) tålmodige minutter i kø, var gjensynet et faktum. Og telefonen fungerer som ei kule! Jeg har fått ny display-modul, den er firmware-oppgradert og den er resatt tilbake til originalt oppsett. Men den fungerer, og den fungerer SÅ mye bedre enn den gamle (ikke fullt så touchy touch-telefonen min). Og jeg har fått 18 dager :) (okei, jeg ville vel hatt de uansett, men nå slipper jeg å vente på telefonen mer!). Synes rett og slett sånt fortjener litt skryt jeg altså!

Og i ettermiddag skal ny pulsklokke hentes på Posten - gleder meg :)

Ingen kommentarer: