torsdag 1. juli 2010

Melketenner og full fart

Dagen startet med en tur til tannlegen, etter at jeg har hatt litt smerter i et par tenner en ukes tid. Fryktet det verste, men krysset fingrene i det lengste. Ærlig talt, jeg har jo bare hatt et lite hull i ei melketann for mange år siden, ellers stort sett bare hatt raske og hyggelige tannlegebesøk. Okei, så har jeg hatt regulering i tenårene, og gikk til tannlegen/spesialist minst månedlig i et par år, jeg mangler en haug av tenner, og jeg har fremdeles et par melketenner. Men det er vel bare eksotisk? Heldigvis intet unntak i dag, null hull! Først ble det litt skravlings om sykkelturen min om fredag, for det viste seg at tannlegen min hadde kjørt forbi meg ved Herefoss, og kjent meg igjen! Imponerende! Tannsjekken var rask og grei, et par bilder og alt så bra ut. Litt "pusseskader" som medførte isingen, så nå skal jeg være litt snillere med tannbørsten *ler* Fikk også med en prøve på Sensodyne, som skal testes et par uker (har i tillegg kjøpt Colgate Sensitive Pro-Relief). Tannlege er GØY!


En liten grønn en har flyttet for seg selv

Etter jobb har det vært full fart! En tur på Sørlandssenteret for å kjøpe bursdagsgave til Kristin og et par andre småting. middag, 3 maskiner klesvask, opprydning i potteplantesamlingen (var et par som måtte bøte med livet gitt...), deling av 3 planter, støvsuging (må visst det etter at man har lekt med jord på kjøkkenet...) blomstervanning, rydding osv. Nå er hoftene oppbrukt for i dag (isijasen krøller skikkelig etter slik utagerende aktivitet), så jeg satser på sofasysler videre. Må hekle ferdig deler av bursdagsgaven til Kristin (satser på at hun ikke leser noe her før tidligst lørdag...), og se Allsang på Grensen og senere Criminal Minds. En BRA torsdag, rett og slett!


Den første av to grytekluter/kluter til Kristin. Håper jeg rekker nr 2 i kveld!

Fredag imorgen - HELG!

2 kommentarer:

Monica - Colour makes people sa...

Du er den første jeg har hørt si tannlege er gøy?!;) Jeg er av en helt annen oppfatning.:)

trine sa...

Hihihi!
Har stort sett bare hyggelige og positive erfaringer med tannlegen, spesielt de siste årene (etter at jeg ble kvitt siste reguleringsrest). Skravler litt, tar et par røntgenbilder, og får en kort kommentar om at alt ser bra ut! Betaler, og vips er det 18 måneder til neste gang :) Kan vel nesten kalles gøy?