mandag 30. april 2012

Litt frisk luft

Endelig kom finværet tilbake på sørlandet, og jeg har benyttet sjansen til å få litt frisk luft i løpet av helgen. Etter en kjapp handletur på lørdagen (se forrige innlegg) bar turen til Jegersberg for en rusletur sammen med Marianne. Kjempekoselig! Halvannen time på grusvei/traktorvei, masse skravling og litt kalorier forbrent. Absolutt en fin lørdag formiddag!

Jeg har faktisk ikke gått denne runden tidligere, men flere ganger tenkt at jeg burde få sjekket den ut. Starten går langs lysløypa, før man tar av og går en ekstra sløyfe. Noen solide bakker underveis, så pumpa fikk jobbet litt den også. Neste gang har jeg lovet å ta med Marianne på en av mine skogsrunder (bort fra grus og kjerrevei), blir ikke dumt det heller!

Søndagen kom Linn-Therese bortover en tur, og vi fikk drøye 3 timer i Dyreparken med rusling og skravling. Flott vær, masse folk, de fleste aktiviteter var åpne og vi nøt en kanelbolle på Sørlandsbrygga. Satte meg ut på verandaen med et blad da jeg kom hjem, og småslumret det et par små timer. Deilig!

Mandag ettermiddag blir det enten trening eller ny gåtur, vi får se hva skrotten egentlig har mest lyst til. Har utsatt de siste PT-timene noe, siden luftveiene rusker ganske kraftig ved hard fysisk aktivitet. Prøver heller å få kroppen til å fungere litt på gåturene, før jeg prøver meg på hardere trening. Tester ut denne astmamedisinen litt, og håper den skal hjelpe bronkiene til å jobbe lettere. Og ikke minst at luftfeiene snart er tilbake i kjempeform!

1 kommentar:

Marianne sa...

Hørtes ut som en herlig tur!