tirsdag 29. desember 2009

2009 går mot slutten

Året nærmer seg slutten! Synes 2009 har gått utrolig fort, og nå er det faktisk bare et par dager igjen. Jenta er tilbake i storbyen etter en snau uke i de indre bygder. Har kosa meg skikkelig, og hatt noen koselige dager sammen med familien. Julaften ble det snømåking, besøk av besteforeldre og en rolig og koselig julefeiring. Første juledag var det besteforeldrebesøk igjen, en lang og god "julebrunch". Resten av kvelden ble rolig i heimen. NOE må man jo gjøre, så paps og jeg børstet støv av litt gammel moro. Puslespill! Fant to puslespill, hver på 500 biter, og dermed var både første og andre juledag reddet (og siden jeg var litt rask til å "rive" det første, så fant vi ut at vi måtte legge det en gang til... Måtte jo få bilde av begge!) :)
Andre juledag var det i tillegg skikkelig knallvær, så da ble det en liten rusletur sammen med paps i hjemlige trakter. Veldig godt med litt bevegelse på skrotten igjen, og masse frisk luft! Sørlandet har fått skikkelig vinter nå, og det er SÅ koselig med hvit jul! Det har blitt et par økter med snøskuffing i jula, men egentlig veldig overkommelige snømengder. Og siden det har vært minusgrader stort sett hele tiden (hadde vel rundt 0 grader på julaften noen timer, ellers har det vært minusgrader), så har snøen vært lett å jobbe med. Rett og slett koselig!
Tredje juledag dro vi til Melsomvik, og hadde et par kjempekoselige dager hos Andreas, Helene og Christian. Vi har lekt på gulvet "tante-Tine komme leke!", spist "fikkemann" (les: seigmann), knust pepperkakehuset (heldigvis Christian som gjorde det, siden det var han som akkurat var ferdig med å støvsuge... *ler* ), sett minst 9 episoder av Thomas-toget, gått tur i finværet og bare kosa oss. Vi få ta shoppinga igjen neste gang, Helene!

Retur til de indre bygder i går kveld, og stort sett bare avslapning (og hårfarging). I dag har jeg hatt en liten tur til Sport1 på Stoa (Sport1 her i Kristiansand hadde jo opphørssalg før jul...), og sannelig fikk jeg ikke brukt opp gavekortet jeg fikk av Linn-Therese til jul (tusen takk, du herlige, gale jente!!). Ny treningstopp fra Carite og ny herlig bukse fra Röhnisch. Knallfornøyd! Må selvfølgelig benytte sjansen til å takke så mye for fantastiske julegaver fra kjære venner og familie. Helt suverent! Et nydelig hjerte-smykke fra gjengen i Melsomvik, stavmikser og Rosendahl-tallerker fra mams og paps, Biotherm-gavesett fra Ann Mari, penger fra besteforeldre, penger øremerket hudpleie fra Kristin, og altså gavekort hos Sport1 fra Linn-Therese. Tror ikke jeg har glemt noen da, men hvis jeg har, så beklager jeg det veldig! Gi meg et hint, så skal jeg fikse :) Tusen hjertelig takk, alle sammen!!

Nå er det meste pakket ut, vaskemaskinen har fått jobbet litt, og jeg har inntatt sofaen. Skal handle litt mat i morra tenkte jeg (Kristin og Linn-Therese kommer hit for å feire nyttår), og så bør jeg vel teste litt nytt treningstøy på Spicheren? Kroppen trenger virkelig en treningsøkt nå, og gleder meg til å komme skikkelig godt i gang igjen etter nyttår. Blitt mye god mat, masse snop og skrekkelig mange sofatimer den siste uken. Koselig, men blir sannelig godt med litt hverdag igjen etterhvert!

Ellers ligger Dan Brown - Det Tapte Symbol på nattbordet, og jeg gleder meg til å finne ut hvor handlingen går videre. Spennende bok som anbefales! Videre i bunken finner vi både Henning Mankell, Clive Cussler og Trude Teige, så det bør bli en bra start på lesingen i 2010!

Ønsker dere en flott avslutning på 2009, nyt de siste dagene!

1 kommentar:

Kjersti sa...

Tusen takk for all hjelp og koselig besøk i jula!! Alltid koselig å få deg hjem på besøk vettu! Og tusen takk for flotte gaver! Nå får jeg nok kjempefin og ren og jevn hud, og ikke skal jeg fryse på hodet eller rundt halsen, heller!! Stooor klem