søndag 26. juni 2011

Nyttige (?) app'er til Android

Etter noen år som Andoid-bruker har man gjerne noen app'er som må på plass. Tenkte jeg skulle komme med et lite tips eller to:

- Som Telenor-kunde synes jeg applikasjonen Telenor Faktura er helt genial. Den gir et godt bilde på databruk, pengebruk og status siden månedsskifte. Dersom man har en viss andel datatrafikk inkludert i abonnementet kan man enkelt følge med og se når grensen nærmer seg.
- Nordea for Android. Nordea har laget en applikasjon som gir enkel og grei tilgang til de viktigste bankfunksjonene. Veldig greit å kunne følge med litt!
- Blogger. Endelig har Google kommet med en egen blogge-applikasjon. Jeg har brukt Blog-droid en periode, men ble etterhvert ganske lei av all reklamen... Nå har jeg ikke fått testet Blogger-applikasjonen skikkelig, men det lille jeg har utforsket, virker greit. Og null reklame!
- Barcode Scanner gjør det enkelt å scanne koder for nedlasting av applikasjoner eller sjekke strekkoder rundtom. Ikke så mye jeg bruker den, men veldig kjekk å ha når det først er behov
- My Tracks er en veldig enkel applikasjon for GPS-opptak av rusleturer. Applikasjonen har ikke stort med avanserte tilleggsfunksjoner, men den gjør nytten til mitt behov. Laster enkelt og greit opp til Google :-)
- Vignette er en kul kameraapplikasjon med haugevis med innstillingsmuligheter (eventuelt kan du benytte Random, og se hva som skjer).

På spillfronten er jeg ikke så veldig aktiv, men kabal blir aldri feil.
- Solitaire by Ken Magic har en tilleggskabal som heter Forty Thieves. Fort gjort å bli hekta!
- Angry Birds... Ny telefon ga en helt ny spillopplevelse, og jeg har da fått spilt noen brett.
- Cut The Rope dukket opp via denne artikkelen hos Dinside.no. Spillet lar seg ikke installere via Android Markets ennå, men nederst i artikkelen står en liten installasjonsveiledning. Etter å ha testet noen brett ser jeg at dette fort kan bli et interessant bekjentskap.

Ingen kommentarer: