søndag 9. oktober 2011

Foreløpig resultat - DEL 3

Da var Møllerens Lavkarbobrød ferdig.
Kompakt, grovt og veldig godt! Blir ikke så store skivene, men de metter godt, og brødet smaker godt. Bra konsistens, sprø skorpe og ikke utpreget "annerledes-brød". Slett ingen dum erfaring! Prismessig kommer det veldig godt ut i forhold til de to øvrige, kun 29 kr per brød (de øvrige to kostet 49 per stk).

Det gjenstår å se hvor godt brødet holder seg, og hvor godt det smaker etterhvert (de fleste brød er jo skikkelig gode når de er nystekte, lunkne og med godt smør og gulost på...).

Foreløpig resultat: Absolutt et godt lavkarbobrød!

NB: Jeg smurte forma med litt olje, men det var øyensynlig ikke nok... Nok en gang fikk jeg en liten jobb for å få brødet ut. Neste gang får jeg forsøke å smøre med smør, og dersom det ikke fungerer, så tror jeg kanskje jeg må spørre pent om nye innspill *ler*. Jaja, det ordner seg for snille jenter, brødet ble "formfritt" til slutt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kle formen med bakepapir.
Det gjør jeg alltid når jeg baker lavkarbobrød og har dermed ingen problem med å få brød utav formen.
Jeg bruker en liten brødform, og ett ark bakepapir dekker fint en form.
Hilsen Berit