lørdag 15. oktober 2011

September ble avsluttet med rusletur på Odderøya

Jepp, jeg innrømmer det... Jeg har endelig overført en solid haug bilder til pc'en, og da blir det visst et lite bloggeras. Jaja, dere får bære over med meg :)

Siste dagen i september fant jeg ut at det var på tide med en liten tur til Odderøya igjen. Ganske lenge siden jeg hadde tråkket rundt på stiene der, og kjente det hadde gjort godt med litt frisk luft. I tillegg var det et fasinerende naturfenomen som hadde fanget oppmerksomheten min. Flere av ettermiddagene den samme uken hadde vi nemlig opplevd at det kom rullende inn en solid tåke fra havet. En VELDIG lokal tåke (vi snakker nesten centimeter-presisjon). Fenomenet måtte utforskes! Siden det rullet inn fra havet, var jeg sikker på at det var skikkelig fasinerende fra Odderøya. Veeeeel, på Odderøya var det egentlig klarvær... Det mest fasinerende synet var da jeg kjørte over Varoddbroa, men der kunne jeg jo ikke stoppe og ta bilder! Ble heller til at jeg tok bilde fra Odderøya, som illustrerer hvordan tåka ruller inn fjorden:


 Noe for enhver smak. Fine turstier og mye historie!

 Litt trollsk Halloween-stemning langs byfjorden.

 Solnedgang over Falconbridge...

Stemningsfull septemberkveld. Frisk høstluft, solnedgang og lukten av salt sjø. Fin kombinasjon!


1 kommentar:

Pia sa...

Flotte bilder! Det blir en del bilder man vil blogge om, ja. Men veldig mange bilder jeg har tenlt til å blogge om, blir liksom bare liggende. For plutselig er det litt out of date. Ha en god helg!