mandag 28. mai 2012

Ego-ferie

Jeg har vært et døgn i himmelen... Vel, kanskje ikke helt i himmelen (jeg lever jo tross alt ennå), men sannelig ikke langt unna. Jeg har nemlig vært på en liten ego-ferie på Farris Bad. For første gang skulle jeg bortover alene, ingen andre å ta hensyn til enn meg selv. Fant ut at pinsehelgen var en fin helg, og bestilte Søndagsbalsam (pakken tilbys når man overnatter fra søndag til mandag, og inneholder blant annet dagens 3-retters middag - slett ikke dumt). Var så heldig at jeg fikk oppgradert rommet - til en juniorsuite! Har gledet meg stort, er moro å få muligheten til å se og oppleve en suite på Farris - hadde jeg aldri trodd!  Fresjesuiten har vært mitt "hjem" i natt, og jeg lengter allerede tilbake. Fantastisk utsikt, god plass og deilig seng. Ahh! Perfekt!

Masse puter, vinduer fra gulv til tak (med samme utsikten som fra balkongen) og deilige madrasser. Ja, og en liten tv på soverommet hører jo med. Herlig!

Ingen grunn til å klage på utsikten - helt fantastisk! Kan ikke huske at jeg har bodd i så mange hotellrom som "svever" over sjøen...

Liten, men koselig balkong (og smått varmt da sola stod rett på...)

Stort og fint bad (større enn mitt her hjemme...), med både badekar og dusj (jepp, begge deler er testet! Utrolig nok, etter å ha lagt hele dagen i ymse bad/basseng i spa-området...) og to vasker (en til håndvask og en til tannpuss?).

Finfin velkomstgave! Smakte himmelsk, og ble tatt svært godt imot av en selverklært sjokoman... Også fra hjemtraktene da :)

Hadde ikke trengt å ta med toalettveska i det hele tatt, bortsett fra deo og hårbørste. Her var det meste på plass da jeg kom! Barbersaker, tannbørste + tannkrem, badesalt, bodylotion, dusjsåpe, shampoo, balsam, vattpinner, bomullspads, badehette ++. (Må innrømme at jeg tok med den ene boksen badesalt hjem - det luktet så godt!).

Stua :) Med stor tv på ene veggen, og flere flotte bilder på de øvrige veggene. Og en hel vegg vinduer bak balkongen... Deilig!

Utsikten fra badekarskanten. Horisonten kunne skimtes mens man satt i badekaret :)

Jeg klarte også å få tatt litt bilder av middagen (selv om de første par bilene bærer litt preg av at jeg først husket å ta bilde ETTER at jeg hadde spist litt av maten *kremt* ), og presenterer herved menyen:

Apetittvekker: to forskjellige typer brød med økologisk smør

Forrett: Grønn ertemousse med lakserong, parmesanchips, asparges og ramsløk vinagrette (jepp, den biten med ertemousse var opprinnelig kvadratisk, men fotografen var litt sulten...).

Hovedrett: Ytrefilet av svin (økologisk fra Grøstad gård), salviesaus, bakte beter, knuste poteter med nøttesmør, rødkålskompott og salvie crust (endelig rakk jeg å ta bilde før jeg satte igang...)

Dessert; Amaretto parfait, kirsebærpurè og kaffe dulche de leche (et lite merke fra skjea, men jeg hentet meg fint inn igjen og fikk fisket frem kameraet... *kremt* ).

Nydelig mat! Endel venting etterhvert, siden det ble ganske mye folk i restauranten. Men de beklaget  og gjorde sitt beste, så jeg skal ikke klage. Hadde jo god tid!

Ellers har jeg slumret til en Dry Float-behandling (ca 20 minutter i en form for vannseng - deilig!), tatt en "Cooling Hot Stone Body Facial"-behandling (har hatt denne tidligere også, og må innrømme at jeg likte den bedre sist. Da var det mer massasje med de varme steinene, og jeg følte også at ansiktsbehandlingen var mer tilpasset min hud. I går var det ganske forsiktig bruk av steinene, og en veldig generell ansiktsbehandling. Men for all del - jeg nyter!), og hatt rolige og deilige timer i de ulike rommene i spa-avdelingen (anbefaler virkelig Herbal Bath og Kildevannsgrotten - mine to favoritter (tror jeg)...). Testet også ut 20 minutter med Fish Spa på føttene - en ny og annerledes opplevelse. Små fisk som napper litt i huden på føttene, og det prikker/kiler litt. Men deilig på sitt vis også :) Ja, og så har jeg hatt årets første bad i sjøen! Ca 15 grader, og riktig så friskt og deilig!

Uvant å være på hotell alene, skulle tusle i sitt eget selskap hele dagen, og ikke minst spise middag i restauranten alene. Men det gikk i grunn veldig greit! Jeg har fått slappet godt av, kjent på stillheten og fokusert på å få senket skuldrene og slappe av. Gjorde godt! Kanskje ikke så dumt med en liten ego-ferie av og til? Bli litt mer kjent med seg selv, kun ta hensyn til seg selv, og bare slappe av.

En trøtt jente har funnet sofaen etter noen mil i bilen, og kjenner det skal bli godt å finne senga i kveld (utrolig nok etter to sløve dager).
Ikke helt klar for hverdagen igjen kjenner jeg... Men det går seg vel til :)