fredag 11. mai 2012

Terrengkarusellens 6. løp - +Bank løpet

Ny torsdag betyr nye karusellutfordringer.
Denne gangen var vi igjen i Baneheia, med start og målgang ved Egsjordet. To dager med jevnt regn medførte at løypeansvarlige måtte gjøre litt endringer på løypetraseen, men synes de har klart den utfordringen veldig bra. Tidligere på dagen regnet det i bøtter og spann, men heldigvis hadde det verste gitt seg før vi startet turen. Jevnt regn i lufta fremdeles, men nærmere yr enn plaskregn. Vått og gjørmete, men også koselig og sjarmerende på sitt vis. Og skikkelig deilig med en varm dusj når man er vel hjemme igjen!


En solid bakke i starten (opp bak sykehuset) ga oss en tøff start, men resten av løypa gikk i noe "snillere" terreng. Deler av løypa var på gjørmete skogsstier, men ellers gikk mesteparten av turen på grus.

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg normalt har en høy terskel for å komme meg ut i ruskevær... Jeg har aldri vært noen fan av støvler/regntøy (støvler forbinder jeg med vondt skotøy, vonde føtter og skrukkete innleggssåler, regntøy forbiner jeg med stivt, ubehagelig og skrekkelig klamt. Jeg vet det har skjedd MYE på denne fronten siden jeg var ung, men...), og dermed har det vært mye enklere å holde seg innendørs når været herjer. Fremdeles holder jeg meg helst innendørs, men samtidig gjør det godt med en tur ut i ruskeværet når man allikevel SKAL gå Karusellen. Og med ei grei allværsjakke, gode Gore-Tex sko og positiv innstilling så blir det en finfin tur! Møkkete? Jepp! Våte? Definitivt! Men det gjør ingenting så lenge vi skal rett hjem og kan ta en varm og god dusj.

To uker til neste karusell :)

2 kommentarer:

Maren sa...

Disse terrengkarusellene høres kjempeartige ut :)

Anne-Lill sa...

Heia-heia-heia...
*stiller med flagg og heier på de som er spreke*