mandag 4. mai 2009

Smart og mindre smart...

Ok, jeg innrømmer det! Det er ikke alltid disse "smarte" ideene mine er så skrekkelig smarte når det kommer til stykket. Som i dag for eksempel...
Først starter jeg dagen med å sykle til jobb. Smart.
Så ringer jeg frisøren, får time i dag kl 1530 og takker ja. Smart.
Så går det opp for meg at jeg har syklet til jobb. Interessant, men ikke direkte usmart.
Sykler til frisøren, får klippet håret litt og sykler hjem. Smart.
Innser at det blåser stiv kuling, og slår fra meg tanken på å sykle til trening. Smart.
Får en ny tanke i hodet, og før jeg vet ordet av det sitter jeg på sykkelen, på vei til Spicheren. Mindre smart.
Holder på å blåse av Varoddbroa. Skummelt.
Gjennomfører en time Vekt i Sal. Smart.
Innser at jeg må få med meg sykkelen hjem igjen, og skyene har lagt seg tett. Kjipt.
Regnet tar meg igjen i starten av Varoddbroa, og det er fremdeles stiv kuling. Kjipt og kaldt.
Regnet øker, jenta er sliten, våt, kald og LEI.
Men ENDELIG vel hjemme! Deilig
En varm dusj, litt mat og jenta begynner å komme til seg selv igjen. Og veldig god samvittighet da!

Gleder meg til dyna :)

4 kommentarer:

Helene sa...

Ha ha ha, så festlig :D (Kanskje ikke festlig for deg der og da, men festlig å lese om!)

Sykle til trening er jo genialt i utgangspunktet, men neste gang får du se an værmeldingen først kanskje ;) (og kalenderen, sånn i tilfelle du skal klippe deg igjen..!)

trine sa...

Ser jo absolutt humoren iettertid, men skal innrømme at det kom noen saftige gloser på vei opp Varoddbroa på vei hjem (hele den fordømte broa er jo bare en lang oppoverbakke! Og vinden står på rett inn fjorden..).

Men syklet totalt over 2,5 mil i dag og er knallfornøyd med det da! Samt styrketrening! Og er nok en stund til det blir frisøren igjen :)

Takker for tipset ang værmeldingen, det skal følges, jeg LOVER! *ler* Godt jeg skal møte Daniella i byen etter jobb i morra, så har jeg bil-alibi :)

Kjersti sa...

Skjønner at du hadde en tøff "værdag" men du har hvertfall gitt oss litt å le av!
Stor klem

trine sa...

Flirer godt selv også :) Men glemte jo å nevne at det var ca 9 grader (pluss denne vinden), og at jenta hadde på seg piratbukser, tynn t-skjorte og sykkeljakka (lett vindjakke som IKKE er vanntett). Tro meg, det var KALDT! *ler*

Men nok klaging! En opplevelse og erfaring rikere :) Dessuten viste pulsklokka drøyt 2500 kcal da jeg kom hjem, og det er IKKE iberegnet syklingen t/r jobb, via frisøren :)

Satser på sykkelen til jobb igjen i morra!