lørdag 18. desember 2010

Desemberstemninger

Hvilken perfekt kveld!

Dessverre kom ikke Linn-Therese bortover, hun tok ikke sjansen i det været som herjer. Men Ann Mari, Kristin og jeg har kost oss! Fikk også skravlet litt med Linda da hun kom innom mens vi spiste på Slakter Sørensen, kjempekoselig!

Men.. Nettopp fordi været har vært såpass ruskete i dag, så var køen foran Kristiansand Domkirke skremmende kort da vi møtte opp rett før kl 17 (dørene skulle åpne kl 17 i følge billetten). Stod vel kanskje 15 mennesker foran oss? Kristin valgte å komme litt senere, men Ann Mari og jeg var altså på plass litt før dørene åpnet. Ruslet inn og fikk kjempegode plasser på rad 3 (UTROLIG!). Men så kikket vi oss litt rundt, og oppdaget at ingen satte seg på første rad... Hvorfor ikke? Og når først muligheten bød seg, så kunne vi ikke stå i mot. Vi gjorde noe vi sjelden eller aldri gjør - ruslet frem og satte oss på første rad (helt mot midtgangen)! Etterhvert kom det litt flere frem, men første rad ble aldri helt full (selv om det var nærmest fullt i kirka bakover). Koste meg STORT på første rad jeg altså! Vil anslå at vi satt ca 1,5 meter fra Ole Paus, og snaue 2 meter fra Ole Edvard Antonsen. STORT!

Konserten var annerledes, og fantastisk! Av høydepunkter kan nevnes for eksempel Mitt hjerte alltid vanker med Ole Edvard Antonsen, O Helga natt (eller Hellige Natt som den var "oversatt" til) med Ole Paus, "juleevangeliget med Ole Paus (egentlig var det vel fortellingen om Josef...), Vidda med Ole Edvard Antonsen, Deilig er jorden med begge to samt koret Ladies & Gentlemen + band, +++ Jeg har svelget mer enn en klump i halsen i kveld... I tillegg til endel av de kjente julesangene (som stort sett ble fremført på en annerledes og flott måte), så fikk vi noen klassiske stykker på trompet. En kjempebra mix! Virkelig synd at slike konserter tar slutt...

Etter konserten gikk vi bort på Slakter Sørensen og spiste en herlig middag. Knallgod mat! Masse skravling, super stemning og gode venner. Kan man ha det bedre? Skikkelig julestemning ute med snøen som laver ned og julegrana som pryder Torvet. Koser meg!!

Nå skal jeg krype godt under dyna, og nynne videre på ymse julesanger...

Natti!

Ingen kommentarer: