fredag 17. desember 2010

Himmel på jord

En uke til julaften... De kommende dagene er noen av de beste dagene som finnes! Noen rolige, koselige dager fylt av julestemning. Omgitt av mennesker jeg er glad i, mens forventningen fremdeles stiger mot den store dagen.

Sitter i en julepyntet leilighet, med tøfler og pledd, masse stearinlys og en god dose julemusikk. Beat for Beat har gitt en solid dose julestemning, Nytt på Nytt har kjørt årskavalkade og nå har tv'en fått fri for kvelden. Jeg vil heller ha noen koselige minutter i fred og ro med julesanger.

I fjor var det Julenatt med Oslo Gospel Choir som ble "årets julesang" for min del. En sang som traff noen strenger inni meg, og som jeg kunne spille om og om og om og om igjen. I år har det dukket opp en "ny" sang som stadig går på repeat: Himmel på Jord ...



Via Spotify hører jeg nok mest på versjonen til Kurt Nilsen, fra albumet Have Yourself A Merry Little Christmas. Men versjonen til Maria Arredondo er også nydelig!

Og fremførelsen som Ingvil Nagell Dahl gjorde på Beat for Beat i kveld var utrolig bra... Måtte svelge unna en liten klump i halsen jeg...

Himmel på jord

Jeg snublet omkring i svarteste natten
Da tente du stjernen med lys i fra deg
Jeg følte meg ensom og tung og forlatt
Da du viste du tenkte på meg

Jeg hutret og frøs da du ga meg din varme
Du så at jorda var naken og kald
Du lengtet til meg og du sendte meg barnet
Og viste meg vei til en stall

Himmel på jord
En nåde så stor
Jeg er ikke alene her jeg bor
Himmel på jord
En nåde så stor
Jeg er ikke alene her jeg bor

Jeg sloss og jeg led gjorde alt for å vinne
Da hørte jeg englene synge om fred
Legg våpnene ned det er jul du må finne
En fred inni hjertet ett sted

Himmel på jord
En nåde så stor
Jeg er ikke alene her jeg bor
Himmel på jord
En nåde så stor
Jeg er ikke alene her jeg bor

Hver gang jeg ser opp mot min himmel så vet jeg
At undrenes under er det som har hendt
Jeg føler meg trygg for jeg slipper å lete
Nå vet jeg hvor stjernen ble tent

Himmel på jord
En nåde så stor
Jeg er ikke alene her jeg bor
Himmel på jord
En nåde så stor
Jeg er ikke alene her jeg bor


I morra venter årets julekonsert, med Ole Edvard Antonsen og Ole Paus. Gleder meg STORT til å få oppleve konserten sammen med Ann Mari, Linn-Therese og Kristin. Herlige jentene! ♥

Nyt den siste førjulsuken!

1 kommentar:

Helene sa...

Veldig fin sang, den har jeg faktisk ikke hørt før. Takk for tipset!

Supert at du får til en overnatting i julen - vi gleder oss til å se deg igjen :) God førjulstid :)