søndag 16. januar 2011

Bakepapirfrustrasjon!

Argh!

Innimellom lesinga i dag, så fant jeg ut at det var på tide å bake litt knekkebrød igjen. Hadde bare ett ark igjen av det gamle bakepapiret, men hadde en ny rull liggende (av annet merke). Alltid litt spennende når det er en annen type, men ærlig talt, bakepapir burde da være bakepapir? Verken mer eller mindre? Vel, se og bedøm selv...

Bilde 1: Slik skal knekkebrødene se ut når de er fjernet fra bakeplate og bakepapir. Greit, noen knakk underveis (litt dårlig oppdeling), men helt greit.

Bilde 2: Slik skal bakepapiret oppføre seg, og "se ut" (altså, det er ikke så viktig at det ser akkurat SÅNN ut, men dere skjønner snart hva jeg mener) etter at knekkebrødene er fjernet.

Bilde 3: Og slik ble resultatet med "nytt" bakepapir (for ordens skyld, jeg har snudd knekkebrødene med undersiden opp - jeg har normalt ikke bakepapir OPPÅ knekkebrødene...). ARGH!!! Kan nok bare kaste hele shiten, er ikke snakk om at jeg får av det bakepapiret (har prøvd en GOD stund ja... Og nei, det er IKKE et alternativ å stå her med pinsett og fjerne bakepapir...). Ble skikkelig oppgitt her kjenner jeg, 16 knekkebrød rett i søpla. Og nei, det frister liksom ikke å spise papirshiten heller...

Konklusjonen:
Bakepapir fra Euroshopper er UEGNET til knekkebrødbaking (egner seg kanskje bedre som maptpakkepapir? Eller tegnepapir? Tviler på det egner seg særlig bra som toalettpapir...).

*noterer bakepapir på handlelappen igjen*

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Uffda - ikke morsomt det der! Skjønner frustrasjonen, men er likssom ingenting en kan si til trøst.... Håper hvertfall det går bedre neste gang!!

trine sa...

Rett og slett skikkelig surt... Klarte å redde 1 knekkebrød av det brettet, resten ligger i søpla. Festlig... Teflon hadde nok fungert strålende, men hadde skåret den i stykker når jeg deler knekkebrødene... *sukk*