lørdag 7. mai 2011

En epoke er over...

Etter 6 fine år måtte det ta slutt. Min kjære Seat fikk "dødsdommen" på EU-kontrollen i april, og er kun EU-godkjent ut juni. I et snev av optimisme laget jeg en liten annonse på Finn.no i formiddag, kanskje noen ville gi et par lapper for en trofast venn? Det tok ikke mer enn en halvtimes tid før telefonen ringte, og en fyr ønsket å se bilen. Siden den stod parkert på jobb var det bare å sette seg i bilen og møte vedkommende. Litt undersøkelser, og grubling, og plutselig var vi enige om pris (han fikk et solid avslag i forhold til annonsen, men jeg har i alle fall fått dekket vrakpanten og halve årsavgiften som jeg ville fått dersom jeg hadde vraket bilen). Vognkortet del 2 er fylt ut, pengene har byttet eier (da ringer nr 2 for å se på bilen, men sorry, den er nok allerede solgt), og jeg har en bil mindre (forsåvidt litt upraktisk med to biler når man bare er en person, så kanskje like greit?). Veldig godt å få det unnagjort, en ting mindre å tenke på, men samtidig litt vemodig da. Er jo den første bilen som bare var min!
Men heldigvis har jeg en finfin Ford Focus som har flyttet inn på garasjeplassen min. Veldig fornøyd med "nybilen", og håper det hele fortsetter sånn! En kollega tok en vedlikeholdsrunde på lakken i går ettermiddag, og jeg hentet en blank og fin bil i morgentimene i dag. Må jo være snill med nyanskaffelsen! Nå gjenstår bare en avklaring med forsikringsselskapet til mandag (har ikke så veldig lyst til å betale forsikring på to biler mer enn høyst nødvendig...), få levert omregistreringsskjema og ta en tur til Froland for å hente vinterdekkene til Seat'en. Så skal vel det meste være gjort tenker jeg.

Dagen har med andre ord blitt litt oppstykket, og lesinga har gått litt i rykk og napp. Men jeg har da kommet gjennom LITT i det minste, og gyver på med nytt mot i morra. Det går FORT mot eksamen! Og så er det jo ikke lenge til Roma heller!

Ingen kommentarer: