søndag 22. mai 2011

Hageprat

Min lille “hageflekk” ble historie i fjor, da borettslaget fjernet alle verandakassene. Min 7 meter lange hage ble løftet bort, og med den forsvant også et par kulethuja, tre sypresser, og en god haug gamle tulipanløk. Egentlig så savner jeg ikke hageflekken sånn veldig, men akkurat nå i mai skulle jeg gjerne hatt et bugnende tulipanbed der ute da (men på den annen side slipper jeg i det minste å bære ut ørten liter vann daglig!) En lavendel i potte står foreløpig i ensom majestet på verandaen (spent på om den overlever i sola, men foreløpig går det bra!), og kanskje kommer det ei potte eller to til med noe i?

Men altså… For de som har en hageflekk, eller som skulle ønske de hadde en hageflekk, eller som hater hager og hagearbeid, eller som bare kunne tenke seg å lese litt om hage. Eller kanskje bare vil småflire litt? Jeg anbefaler virkelig en tur innom bloggen til Blomsterstjernen. Han har forsåvidt to blogger, siden han også blogger for Vi i Villa, og jeg synes i grunn man skal ta turen innom begge. Som han selv skriver:

EN HEMMELIG MANN OG HANS FORBUDNE BEKJENNELSER OM BLOMST, HUS OG HAGE
Med adgang for kvinner...

Et herlig skråblikk, og små anekdoter fra Blomsterstjernen og Kånemor. Anbefales!

Ingen kommentarer: