torsdag 15. september 2011

Balsam for sjelen

Egentlig var planen å bli med på Terrengkarusellen i dag, få en god tur i Baneheia. Men i løpet av dagen snek det seg inn en følelse av at det fristet mer med en roligere tur i mindre folksomme områder. Så da ble det en tur i Jegersberg i stedet, og jeg angrer absolutt ikke. En rolig tur, der avslapning, godfølelse og naturopplevelsen stod i sentrum. Koste meg skikkelig rett og slett!
Ryggen fungerte riktig så bra, litt stiv innimellom, men ellers ingenting å klage på. Var veldig bevisst på å gå avslappet og rolig, slik at jeg ikke skulle utfordre ryggen mer enn nødvendig. Over 3 uker med smerter, stivhet og rusk i ryggen er MER enn nok!
Og etter ørten dager med striregn var det ubeskrivelig godt med en tur i finværet! Kjenne høstvårluften (takk, Marianne... *kremt*) fylle lungene, vinden ruske i håret, sola varme i kinnene og høre rislingen av små bekker. Rene meditasjonen... Var godt å gå alene, godt med stillhet, godt å la tankene fly. Det er STOR sjans for at suksessen blir gjentatt i morra etter jobb... Gleder meg! Kanskje ta med kameraet også da? Ikke bare slenge rundt med mobilen?

Og bare så det er sagt: Jegersberg er rett og slett et PERFEKT turområde!!

1 kommentar:

Marianne sa...

Det hørtes utrolig deilig ut trine. Ble ikke så lange turen på meg i går, men ordnet mye frisk luft inn i stua mens jeg lå på sofaen og så på tv (og syntes synd på meg selv) =)

Deilig med rolige turer ute i frimarka, men lurer på om du ikke prøver å lure deg selv med å fylle vårluft i lungene, trine =) Høsten er jo den beste tida uansett =)
PS: Vi må jo få til et treff med de andre to snart :D