fredag 30. september 2011

Foreløpig resultat - DEL 1

Brødet jeg bakte i går (bakemiks fra Funksjonell Mat) ble lagt i pose over natten, og lå klart da jeg skulle lage frokost i morges. Vet av erfaring at det ofte er godt med litt smaksrike pålegg på lavkarbo-brød, så det ble Makrell i tomat til frokost. Fungerte i grunn bra! Brødet er kompakt og litt "svampete" i konsistensen, så det ble ganske tynne skiver. Ganske nøytralt i smaken, og til lunsj ble det reker på ene skiva og røkelaks/eggerøre på andre skiva. Godt! Men kan vel ikke si at det smaker BRØD. Ikke sånn godt høykarbobrød som man kanskje er vant til. Smaken er grei, prisen er høy (et liiiiiite brød til 50 kroner), og konsistensen er litt så som så (for meg var det godt med litt smakfullt pålegg for å få fokuset bort fra konsistensen). Men absolutt et brukanes alternativ! Regner med at jeg har brød noen dager til med gårsdagens bakst, så det blir nok ikke ny bakerunde før uti neste uke. Men gleder meg!

Tar forøvrig gjerne imot forslag til andre (gode!) lavkarbo-brød/rundstykker, så skal jeg se hva jeg kan få testet etterhvert. Er jo kjekt å kunne lage noe fra bunnen også. Synes bare det ofte blir veldig mye egg... Men skal gå inn med åpent sinn :)

Ingen kommentarer: