mandag 26. mai 2008

Det spirer og gror!

Da har tulipanene plutselig forsvunnet fra kassa mi gitt, de fikk et brutalt møte med saksa i kveld. Hihi! De var jo ikke noe fine der de stod og visnet, så da gjorde jeg kort prosess. Fikk endelig plantet disse Skaugum Begoniaene da, så nå håper jeg de vokser skikkelig :) Kjøpte en ny sekk med kakaoflis på vei hjem fra trening, men ser at jeg må ha en til. Ble i snaueste laget, og er ikke stort igjen av det jeg la på i høst. Er tydelig at det foregår en form for kompostering av kakaoflisen, for jorda under ser veldig bra ut! Sånt liker vi :) Sånn ser kassa ut en mandag ettermiddag etter litt "hagearbeid":



Tror dette kan bli veldig bra jeg! Litt mer kakaoflis rundt forbi nå, så kan sommeren bare komme! Fikk vannet skikkelig også da, bar ut 100 liter vann som jeg forsøkte å fordele jevnt utover, men er vel ikke mange dagene til jeg må igang igjen. Hva med en skikkelig regnbyge mellom kl 02-04 på natta? Sånn for å vanne litt? Hihi!

Næ, på tide å gi seg for kvelden gitt!

Ha en fin fortsettelse på uka :)

2 kommentarer:

Helene sa...

Det ser riktig så flott ut, Trine! :o) Kakaoflis var jo faktisk riktig så stilig egentlig - det var verdt å merke seg ;)

Gleder meg sånn til å finne ut av hva som befinner seg i vår kommende nye hage, og ikke minst få ut noen sommerblomster selv om ikke annet. Det blir stor stas!

trine sa...

Kakaoflis er absolutt verdt å merke seg :) Fått MYE mindre ugress, og MYE bedre jord etter at jeg investerte i litt kakaoflis! Og så ser det jo ganske ryddig og pent ut, synes jeg. Koster litt da, men er jo noe man stort sett bare bruker i begrensede bed eller kasser, og da går det ann.

Må innrømme at jeg ikke er noen racer på hage, men min lille "hage" på ca 3,5 kvm, er akkurat passe stor! Hihi! Blir moro å se hvordan dere får det, gleder meg!