mandag 5. mai 2008

Orkide-dager :)

Så var det mandag igjen gitt, og en ny uke er i gang. Denne uka startet litt kjipt, siden ryggen har slått krøll på seg og jeg med ett ble litt redusert. Ergo sier det seg litt selv hvordan uka har startet treningsmessig, heller dårlig. Men jeg lover å komme sterkere tilbake!

Var en tur hjemme hos mams og paps i helga, og koste meg skikkelig. Var ekstra koselig siden Christian, Helene og Andreas også var hjemme en tur! Fikk scrappet litt med Helene på fredagskvelden, og fikk masse nye ideer :) Helene og jeg var en tur i byen på lørdag formiddag (var kjempekoselig!), og vips forsvant det litt penger i et par hobbybutikker... Så nå må jeg bare finne en dag og komme igang igjen! Men foreløpig må jeg innrømme at finværet lokker meg ut, og hobbyer får komme i annen rekke.

Var tilbake i leiligheten i går kveld, og måtte jo rett bort i vinduskarmen for å se på orkideene mine :) Og sannelig, nå kommer den eldste med nye stilker også! Må innrømme at jeg kom med et lite gledesutbrudd her for meg selv. Hihi! Skal ikke så mye til for å glede ei halvvoksen jente serru! Er ikke så mye å ta bilde av ennå, men tro meg, det blir nok bilder etterhvert ja! Skulle bare ønske jeg hadde mer vinduskarmer og mer vinduer... DA hadde det blitt mye orkideer da gitt. Hihi! Men må tross alt ha litt andre planter også (for øyeblikket snakker vi om totalt 25 planter - hvor 5 er orkideer, fordelt på noen små kvadrat i en blokkleilighet). Men moro er det uansett! Begynner nesten å tro at jeg kan ha smågrønne fingre når det gjelder inneplanter jo!

Nei, blir ikke så langt dette innlegget her, men jeg må bevege ryggen litt og får pusle litt i heimen. Er dugnad i borettslaget i dag, men siden jeg ikke er særlig bevegelig så holder jeg meg hjemme. Har ikke samvittighet til å sitte ute på verandaen og nyte sola da (er jo altfor enkelt å se det, siden jeg nærmest bor på bakkeplan), så får surre litt inne istedet.

Skal få tatt litt bilder av diverse blomstrende vidundre her, og se om jeg ikke kan få lagt de ut :)

2 kommentarer:

Helene sa...

Så flink du er med disse inneplantene dine da - kanskje du kan komme og holde kurs for meg???? ;D (Det har skjedd EN eneste stusselig gang, at jeg har klart å få en orkidè til å blomstre flere ganger hehe)

Skjønner at våren og den kommende sommeren lokker mer enn innendørs papirhobby om dagen ja, sånn blir det mer og mer for meg også merker jeg. Da får vi bare benytte tiden til å ta mange kule bilder, som vi så kan scrappe til høsten når kulda og mørket kommer over oss igjen :D

God bedring med ryggen, kjære deg! Du får slappe av og ta vare på deg selv (og blir det for gæli at du vil ut i sola så kan du jo legge deg langflat på gulvet på verandaen, i håp om at dugnad-naboene ikke ser deg *glis*).

trine sa...

Hihi!

Orkidekurs skal bli vettu :) Men.. ehh.. kan jo være tilfeldig at alle kommer med nye grener nå da, er liksom ikke helt sikker på om det er min skyld/fortjeneste, eller om de hadde kommet uansett. Men moro er det!

Fikk en times tid i sola i går da, før jeg evakuerte inn og gjemte meg... Men du sier noe, kanskje jeg skulle lagt langflat bak verandakassa? Hihi! Problemet kommer når telefonen ringer eller jeg må en liten tur på toalettet... Tror ikke det er veldig behagelig å åle seg over dørstokken i full fart! Hihi!