søndag 25. mai 2008

Snart mandag igjen

Så var det søndag kveld, og en ny uke venter på å komme igang. I helga ble det nok en tur hjem til mams og paps, og vi har fått gjort masse denne helga også! Egentlig var planen å dra hjem lørdag formiddag, men så var jeg litt rastløs på fredagen, og det fristet jo veldig med grillmat da! Spurte pent mams om hun kunne ta litt sengetøyvask for meg som kunne soltrøke, og klart hun kunne det! Lørdagen hang vasken ute og fikk masse god sommerlukt, mens paps og jeg fikk klippet plenen og hekken :) Ble veldig bra! Så ble det sykebesøk, grilling og så fikk jeg besøkt Linn-Therese et par timer og sett litt Grand Prix (Jepp, vet det egentlig heter Eurovision Song Contest, men alle kaller det jo GP). I dag har vi vasket alle tre bilene (mammas, pappas og min), både utvendig og innvendig. Masse blomsterstøv og pollen la seg raskt på de nyvaskede bilene, men men. De ble veldig bra da! Og er jo så godt for alt som er gjort, som ofte bare blir skjøvet fremover dag for dag, uke for uke. Jenta er tilbake i leiligheten nå, og mams og paps er nok lettet over at denne "Duracell-kaninen" har dratt hjem. Hihi! Neida, vet at de setter stor pris på hjelpen, og jeg er bare glad for å kunne hjelpe! Ting går dobbelt så fort, og er dobbelt så gøy (vet ikke om paps alltid er helt enig, når jeg skravler i vei og bare vaser, men JEG har det i alle fall gøy... Hihi!).

Uka som kommer har jeg foreløpig ingen store planer for, annet enn TRENING! Blitt noen skikkelige utskeielser denne helga (sjokolade er en solid forbannelse altså, men guri så godt!), og nå må skrotten "betale" for disse utskeielsene. Har fremdeles masse god treningsmotivasjon, og gleder meg til å komme igang etter helga. Merker at våren gir ekstra energi, er rent så det sprudler litt for tida! Overskudd, treningsmotivasjon og masse godt humør. Deilig! Skulle gjerne hatt litt ferie da, men ukene går jo veldig fort, så plutselig er sommerferien her :) Og før den tid kommer Kristin på besøk, skal bo her i to uker, og jeg gleder meg masse! Blir så koselig å se henne igjen!

Nå håper jeg tulipanene snart visner helt altså, for jeg er så klar for å få satt disse Skaugum Begoiaene i kassa. Og jeg tror knollene også er veldig klare for å få litt mer jord og "tumleplass" :) Ellers blomstrer fremdeles tre av fem orkideer, og de to siste har lange blomsterstengler med masse knupper. Blir stas når de springer ut!

Næh, tid for å henge opp en klesvask her, og så blir det tidlig senga. Gleder meg til soltørket, nytt sengetøy (moro med tilbud på Princess!)....

Tudelidu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Er så bra å få besøk av "lille duracell" i disse sykdomstider! Er jo begrenset hva man får gjort i uken med sykehusbesøk hver ettermidag etter jobb! Så takk til deg snuppa - du er alltid god å ha!!
Stor klem fra mamma