søndag 28. november 2010

Advent (og nyvasket leilighet!)

Jobbet som en helt i går, helt til ryggen/hoftene tok kvelden (jeg vet det skjer, så må bare planlegge litt...). Men leiligheten ble riktig så bra! Stua er vasket godt, gangen er tatt og jeg rakk også litt på kjøkkenet. Juledukene ble strøket, vinduene pusset, gulvene vasket, spisebordet oljet og julepynten kom frem. Koselig!
I dag hadde en jeg liten tanke eller om å få fortsatt litt, eventuelt trent eller ruslet en tur. Men hoftene er fremdeles ikke helt på stell, og magen krever litt smertestillende. Så da blir det nok en rolig formiddag i heimen. Og så tar jeg en tur til byen i ettermiddag - middag med Kristin. Gleder meg! Sikkert mye folk i byen siden det er julegrantenning i dag, men det er jo bare koselig.

Bildene over ble tatt i full fart her, måtte teste ut en funksjon på den nye Ixus'en. Bildene blir tatt direkte i sort/hvitt, og man velger selv hvilken farge man vil beholde (bildene øverst til høyre og nederst til venstre er tatt med vanlig innstilling...). Ganske kult igrunn :) Må utforskes mer!

Adventsstjerna i vinduet ble kjøpt på fredag, etter at jeg kastet den jeg hadde i fjor (den overlevde bare et par sesonger...). Var masse små pærer som var kronglete plassert, og jeg kom med noen stygge gloser hver gang det røk ei pære (og halve stjerna slukket). Så i år gjorde jeg det enkelt, med tradisjonell stjerne med EI pære... Tålmodig? Jeg? *kremt*

Det var et par planter som måtte bøte med livet i går. En gammel orkidè og en annen grønn plante som vokste i alle retninger. Orkidèen hadde forsøkt å redde livet ved å produsere flere "barn", og jeg fant ut at jeg fikk gi de en sjanse. Så nå står det tre "barn" i hvert sitt hvitvinsglass med litt vann. Dekorativt? Jeg synes ikke det var dumt! Så gjenstår det å se om det er liv laga...
Ellers... 6 dager.... 6 dager til Oslo Spektrum er fylt til randen av a-ha fans fra hele verden som skal oppleve The Last Hurrah... Gleder meg! Men også vemodig...

1 kommentar:

Kjersti sa...

SÅ kule bilder!!! Det der har jeg virkelig sansen for! Her sitter jeg og knyter tråd på all juletrepynten vi handla på Ikea. Tror kanskje ikke jeg skal kjøpe så mye på en gang en annen gang.... Kjedelig!!!!
Ha en koselig ettermiddag med Kristin og god bedring!!