lørdag 27. november 2010

Effektiv lørdag!

Her er det en skikkelig effektiv lørdag, med solid rengjøring av leiligheten på timeplanen. Onsdag fikk jeg tatt badet, soverommet og mellomgangen, i dag er det stue, kjøkken og gang som står for tur. Utrolig godt å få det gjort! Misforstå meg rett, jeg gjør litt rent til vanlig også altså.... Men nå tar jeg et skikkelig tak her (kall det gjerne julevask eller noe annet fancy - rent blir det i alle fall), drar frem møbler, vasker gulvlister, pusser vinduer, vasker persienner etc. Mye sånt som ikke blir gjort så grundig til hverdags (okey, det er LENGE siden det ble gjort sist.... ).

Ute er det 7 blå, lett snø i luften og ei sol som prøver å trenge gjennom skylaget. Skikkelig koselig vintervær! Inne hersker det totalt kaos for øyeblikket, men det blir bra til slutt!

Må jo benytte sjansen til å skryte litt av kaktusene mine også... Blomstringen er jo igang! Her er et lite hint om hvordan den eldste ser ut for øyeblikket (ikke se på omgivelsene, de er kaotiske - alle plantene står på spisebordet for å frigjøre gulvet til rengjøring etc.):
Og her er et lite inntrykk av hvordan de begge ser ut (eldste foran (2 eller 3 år jeg har hatt den?), den bak har jeg vel hatt et års tid):
Ser ut til at et par planter må bøte med livet i dag, de har blitt litt uhåndterlige... Ikke døde, bare litt ute av kontroll. Og hvis jeg "rydder" litt i vinduskarmen, så får jeg jo plass til noe nytt? (egentlig ikke, er overfullt her fra før, men det trenger vi jo ikke poengtere...)

Nei, nå får det være nok pause her!

♫♪ It's something about Christmas time ♪♫

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Du er flink!!! Og kaktusene?? Har kaktuser jeg også - faktisk 3 små og 1 stor - men det er bare den store som blomstrer og den likner ikke dine..... Har bare blomster på den ene siden, men det kan jo endre seg! Lever i håpet!!!!

trine sa...

Blir bra dette her :) Men hvilken jobb! Har ennå ikke begynt på kjøkkenet... Eller tatt inni skaper, kun overflater... Jaja, godt for alt som er gjort i det minste! Kan jo ikke klare alt heller... Men nå er det i alle fall rødt her :)