lørdag 2. april 2011

Jeg vil, jeg vil…

… men jeg får ikke til!!!

Noen ganger har jeg en (tilsynelatende) strålende ide til blogginnlegg, det virker i alle fall sånn inni hodet mitt. Veldig ofte kommer denne følelsen når jeg er langt unna pc’en eller duganes nettverk (typisk i bilen, i butikken, på jobb eller når jeg har lagt meg for natta), og da kan jeg gruble på innlegget i lang tid (lang som i minutter, til nød timer, ikke lang som i dager eller uker…). Forme fantastiske setninger, snertne og morsomme poeng, se for meg kule bilder og stormende jubel når innlegget endelig blir publisert. Optimistisk og skriveklar setter jeg meg endelig ned med pc’en på fanget, klar for å skrive tidenes innlegg. Men hva har skjedd? Alle de snertne og morsomme poengene har forsvunnet, den strålende ideen har smultret opp og jeg sitter igjen med tilnærmet total skrivesperre. Jammen!

Siden jeg ikke er jenta som gir opp sånn med en gang, så prøver jeg å forme noen skarpe poeng allikevel. Men det blir bare flaut… Det var jo ikke sånn det var oppi hodet mitt! HJELP!

I desperasjonen tyr jeg til Google… Jeg google og søker (som vel egentlig er to sider av samme sak), jeg svinger innom bilder, kart og oversettelse. I håp om å få inspirasjon og glimtet tilbake tar jeg turen innom Wikipedia. Selvfølgelig saumfares nettaviser, blogger, forum, tv’en og reklamehaugen. Men løpet er kjørt! Det enste jeg kom opp med var denne:
image

Ja, og så har jeg et halvferdig innlegg om atomer og deres bestemte egenskaper som forblir halvferdig og upublisert… Herligfred!

Ingen kommentarer: