lørdag 10. april 2010

Begynner å slite med tittel-kreativiteten

Ja, hva skriver man egentlig i dette tittel-feltet etterhvert? Spesielt på sånne dager der det egentlig ikke er noe spesielt emne i innlegget, bare litt dill og dall liksom... Jaja, finner nok ut av det til neste gang!

I dag har det vært helt fantastisk vårvær. Sol fra skyfri himmel, nærmere 15 grader i skyggen midt på dagen og bare herlig! Skulle egentlig sove lenge i dag, men så våknet jeg 07:05... Det er tidlig på en lørdag synes jeg! Men fikk en rolig og fin start på dagen, før jeg etterhvert dro til byen og møtte Kristin. Koselig med litt vimsing, og deilig lunsj på Drømmeplassen! Hjem til rengjøring av badet, vinduspuss, rydding og klesvask :)
Middagen i dag ble litt sånn "man-tar-hva-man-har". Stekte en pakke bacon i passe biter (delte hver skive i 4), og la dette til side mens jeg laget resten. Stekte så kjøttdeig i baconfettet sammen med løk og masse krydder. Tilsatte tomatpurè og litt vann (burde nok heller brukt hakkede tomater, men som sagt, man tar det man har). Lot det hele koke inn litt, før jeg hadde over litt ost og strødde baconet over. Serverte med en klatt lettrømme. Ikke dumt altså! Og ser ut til at det holder til omtrent tre måltider totalt. Rester er alltid kjekt! Kan jo evt også brukes på Solsikkeruter for å lage minipizza/ostesmørbrød. Hmmm....
Fant en hentelapp i postkassa i ettermiddag! Stativet, stativhodet og fjernkontrollen hadde kommet. Løp og hent!! *ler* Fikk unna det meste av husarbeidet før jeg åpnet pakka (og stort mer husarbeid tror jeg ikke det blir gjort i dag gitt... Hihi!), og har lekt litt med kameraet etterpå. Stativet virker veldig solid og bra, og ser ut til å tåle en støyt. Kjempefornøyd!
Bildet under er et av testbildene. Dette er tatt med 5 sekunders lukkertid, i ganske dunkel stemning inne. Ikke dårlig :) Her er mange muligheter!
Spørs om det blir så mye mer fotografering i kveld. Det aner meg at jenta kollapser på sofaen med en film på tv'en, og bare sløver. Kanskje strikketøyet kan få litt oppmerksomhet? Ingen store planer for morgendagen, annet enn å sitte ute og kose meg i sola og NYTE været og våren. Gleder meg!

2 kommentarer:

Helene sa...

Maten så utrolig god ut!
Kos deg med resten av helgen :) Vi har også et nydelig vårvær i Borre, og tilbragte mye av dagen i går ute. I dag skal jeg forsøke å lukte meg frem til et loppemarked, og i og med at det klør i fingrene etter å holde på i hagen så må jeg nok finne et søndagsåpent gartneri også :)

Og grattis med nytt stativ!

Elisabeth sa...

Skulle ønske jeg hadde litt av energien din :)
Håper du har hatt en kjempe fin helg!!!