onsdag 28. april 2010

Laks og trening

Nok en god laksemiddag i dag! Kanskje ikke den store variasjonen fra tidligere, men er vel gjerne sånn at man gjentar suksessoppskrifter. Var skrekkelig sulten da jeg kom hjem fra treninga, så godt med mat som ikke tar allverdens tid. I tillegg vet jeg at det blir et par hektiske ettermiddager de neste par dagene, og da er det kjekt med litt gratengrester i kjøleskapet!
Til middagen over trenger du:
2 ferske/frosne laksestykker uten skinn og bein (mine var ikke så store, derfor 2)
Blomkål- og broccoligrateng (jeg bruker Matmors, kjøpes hos Ica Maxi, holder til minst 3 porsjoner)
Rømme
Fiskekrydder (Cemo)
Vårløk
Ost (til gratengen)

Stek gratengen som anvist. Kok/stek fisken (jeg dampet den i litt meierismør i mikroen), server med rømme, vårløk og Cemo Fiskekrydder. Nam!

Ble ingen spinning i går, men heller en drøy times sykkeltur med Meike. Knall! Fremdeles litt tilvenning som må til på sykkelen (en liten overgang fra spinningsykkel til utesykkel, så blir litt gåen i ryggen blant annet), men det går seg nok til med noen turer til. Og deilig med frisk luft!

I dag ble det en ny tur til Spicheren, 30 min ellipse og litt styrke etterpå. Litt sliten i beina etter gårsdagen, så tok det litt rolig. Har jo planer om å komme meg på 90 min intervallspinning i morra! Er vårens siste, og kommer garantert til å savne den timen! Men får heller bli flinkere til å sykle litt ute tenker jeg.

Håper finværet som er meldt i helgen slår til, da satser jeg på å få malt verandaen! Godt for alt som er gjort :) Andre små prosjekter på gang også, så må bare få unna ting etterhvert her. Moro!

5 kommentarer:

Helene sa...

Det ser veldig godt ut - jeg blir sulten her jeg sitter :)

Håper forresten du kan komme den 19. juni..!

Marianne sa...

Dette så jo veldig godt ut =)
Jeg holder på å lage kylling nuggets. Blir spennende å se hvordan de blir =) gleder meg.. trenger litt næring etter generalforsamling i borettslaget med mange eldre mennesker som er sure for hva livet har brakt dem.. Blir sliten av mindre.. Mulig jeg joiner deg i morra. er du evt. med på styrketrening på fredag?

Marianne sa...

Evt. blir det omvendt på meg.. kjenner jeg trenger en skikkelig god styrkeøkt nå =)

trine sa...

Helene: Har notert med 19. så satser på at det skal gå i orden! :)

Marianne: Blir uansett spinning på meg i morra :) Usikker på fredagen, blir det finvær kan det være jeg starter malingen for å få det unna. Så får jeg se om det kanskje heller blir en treningsøkt eller rusletur i helga. Får se litt hvorda det arter seg :)

Kjersti sa...

Laks er godt! Men jeg har laget eggsalat ikveld, og det er godt på solsikkeruter!!
Og vi skal også feire Helene (måtte si fra litt tidlig for å slippe å overnatte i hønsehuset) ;o))))