fredag 30. april 2010

Gratulerer!

Først og fremst: Gratulerer så mye til mamma og pappa som har 31 års bryllupsdag i dag! ♥

Tro det eller ei, men jeg har blitt en racer med stekepanna på morgenkvisten! Sånn omtrent kl 06:00 står jeg ved komfyren og kokkelerer som bare det. Hadde spist opp solsikkerutene jeg bakte sist, og da blir det gjerne omelett til frokost. Laget dobbelt porsjon og hadde med halvparten til lunsj (kjekt med micro på jobb, så blir det en liten lunk på lunsjen også!). Det ser unektelig litt godt ut, sant? :)
Var en tur innom Megaflis og Right Price Tiles (hvem i allverden har bestemt et så kronglete navn?) etter jobb i dag og fikk kikket litt på fliser/klinker til verandagulvet. Absolutt ikke gal pris på flere av flisene, og jeg begynte å bli riktig så optimistisk. Heldigvis ba jeg om et prisoverslag, for å se hvor mye det ville bli totalt (med primer, avrettermasse, membran, fliselim, fugemasse, silikon, fliser etc, alt frostsikkert). Og vips var det alternativet strøket fra listen... *ler* Drøyt 14.000 kroner totalt, hvor flisene utgjør ca 3.000 kroner. Yeah right! Ser ut til at det blir plank igjen her etterhvert! Får sjekke litt mer rundt forbi, er jo ingenting som haster ennå.

Regnbygene idag ødela litt for maleplanene mine, men satser på at jeg skal komme igang i morra. Har fått ymse spann med maling fra vaktmester, og han hadde også lagt med oppskrift. Da skal det nok gå seg til! Ruller og koster er kjøpt inn, og jenta er klar for å komme igang!

Til mandag er det full innstramming i kostholdet igjen, og fullt fokus på treninga. Skal innrømme at jeg har unnet meg litt snacks i helga, blant annet Nøtteblandingen fra Sørlandschips.

Den er gooooood! Inneholder cashewnøtter, macadamianøtter, pistasjekjerner, hasselnøtter og mandler, alt ristet og saltet. Moro med litt annet enn de "vanlige" posene fra Polly, og faktisk føles det litt sunnere. Mener å huske at både macadamianøtter, mandler og hasselnøtter har litt lavere karboinnhold enn andre typer. Blandingen har ca 13g karbo per 100gram (hvorav 6,7g er sukkerarter), så direkte lavkarbo er det nok ikke. Men altså litt helgekos før det blir strengt fra og med mandagen.

Ha en strålende helg!

Ingen kommentarer: