fredag 16. april 2010

God helg!

Litt dårlig søvn, hektiske jobbdager, sliten jente og en kveld med migrene. Kort oppsummert uken som har gått. Endelig fredag, leiligheten ser omtrent ok ut (alltid mer som kunne vært gjort, men litt er da bedre enn ingenting!), og jenta har inntatt sofaen. Deilig!

Middagen i dag ble skrekkelig enkel. En solsikkerute, delt i to, med kokt egg, majones og ferske rekker. Et pepperdryss på toppen, noen dråper sitron og vips var middagen klar. Godt ja! Har skeiet litt ut i dag sånn lavkarbomessig, så var ikke så veldig sulten til middag...
Som ganske så fornøyd HTC Hero-eier venter jeg som mange andre på oppdateringen av Android til versjon 2.1. Rykter fortalte at den kanskje kom i dag, men det ser dårlig ut gitt. Neste rykte snakker om siste uken i april, så får vel bare smøre oss med tålmodighet atter en gang. I mellomtiden har jeg funnet ut at jeg kan teste ut litt applikasjoner fra Android Market, og her er det mye å velge i gitt! Moro!! (jada, vet at det sikkert ikke kan sammenlignes med AppStore, men jeg er i grunn ikke så veldig kravstor, og er mer enn fornøyd med Android Market...). Her er en liten oversikt over applikasjonene jeg har utforsket/installert:

Spill:
- Jewels: Androids versjon av Bejeweled. Rett og slett et genialt spill som får tiden til å gå!
- SuperYatzy: mer tidsfordriv, gode gamle Yatzy. Mulighet for å spille enkel (4 kast), normal (3 kast) eller tvungen (med 4 kast).
- Solitaire: den gode gamle kabalen

Generelle applikasjoner:
- Gmote: applikasjon som blant annet kan bruke mobilen som fjernkontroll for pc'en for å styre musikk. Kan også streame musikken fra pc'en slik at den spilles på mobilen.
- ES File Explorer: Akkurat installert den, så ikke så mye erfaring ennå. Men den får mye skryt på diverse forum, og skal være en duganes filutforsker. Gleder meg til å utforske mer, har savnet en utforsker-mulighet!
- Advanced Task Killer: En mulighet til å avslutte programmer/prosesser i beste Windows-ånd :) Det skal ikke være nødvendig å avslutte programmer på Android, da denne skal håndtere dette selv. Men er nå greit og manuelt kunne avslutte applikasjoner da! En tilsvarende applikasjon som flere har anbefalt er Taskiller, men denne har jeg ikke testet.
- Astrid: applikasjon for å holde orden på oppgaver/notater. Ikke fått testet ennå, men har fått mye god omtale.
- My Tracks: ikke testet ennå, men får mye skryt. Skal kunne ta opp GPS spor/bevegelser og vise statistikker over tid, avstand, hastighet, terreng etc. Og vise ruten du har gått/syklet/løpt i for eksempel Google Maps. Må absolutt testes!
- MSN Droid: MSN/Windows Live applikasjon for Android. Trengs :)

Andre applikasjonsforslag tas i mot med interesse :)

Men nå er det tid for litt tv-kos her!

I morra er det tid for en skikkelig jentekveld og middag på Kick. Gleder meg!

5 kommentarer:

Helene sa...

Kos dere masse i morgen! Skulle gjerne vært med, men vi skal vaske ut i Melsomvik i helgen.

God helg! :)

Marianne sa...

Det hørtes ut som en fin kveld.. vi har også kost oss med reker, samt litt vin. Ikke helt lavkarbo men. hehe =) Blir dessert av jordbær, nøtter og krem av sukkerfri hvit sjokolade. så kunne jo vært verre. Gleder meg masse til i morra. Blir koselig. Får ta en god treningsøkt på Spicheren før kvelden begynner. Skal du?

trine sa...

Dere får kose dere med vaskingen, Helene! Så får vi heller ha det til gode :)

Tviler på at det blir trening i morra, Marianne. Ann Mari satser på å komme bortover litt tidligere, så regner med at jeg tar det rolig på formiddagen. Vært en sliten uke rett og slett... Men gleder meg stort til i morra, blir SÅ koselig!!

Line sa...

Solsikkeruter er en vinner:)

trine sa...

Line: Koselig at du fant veien innom bloggen! :) Solsikkeruter er virkelig en slager altså! Jeg har modifisert med både gresskarkjerner, sesamfrø og linfrø, og det blir like godt hver gang. Og skikkelig anvendelige jo! Knall :)